Rallyträning

Igår var jag och Teo på rallyträningen på Saxnäs BK, vi har ju börjat fortsättningskurs där. Vi tävlar ju i nybörjar men har börjat kursen ett snäpp högre eftersom vi redan gått nybörjarsteget och då tyckte instruktören att det var bättre så.  Det var i alla fall kul som vanligt och min stora korv jobbade på som attan, superduktig var han.
 
Förutom nya sidoförflyttningar (som inte är något större problem eftersom han har en bra bakdelskontroll) så har vi nu börjat träna in snurren under gång samt skicka över hinder. Tävlingssäsongen drar i gång för oss 18 maj!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Eftersom du nu försöker blogga lite mer (yey!) så tänkte jag att jag kunde kommentera lite mer :) Kul att det går så bra med träningen! Men ni kommer fortsätta tävla på grundnivå? Bestämmer man själv när man går upp ett steg eller hur fungerar det? Sen var jag lite nyfiken på hur det går mer Yra myran, ska hon fortsätta med spår? Och hur blir träning och sådant efter att de valpat? Nu är det ju ett tag sedan men hur ska man tänka om man hade haft hunden hos sig hela tiden?

2013-04-18 @ 12:49:16
Postat av: Ina den Fina

Så kul att få gå upp en nivå på träningen :) Jag har börjat låna en liten jackrusselterrier faktiskt, så nu ska jag börja göra mig hundvan ;9 haha!'kram från Ystad

2013-04-19 @ 09:16:46
URL: http://inadenfina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0