Viltspårsdag!

Oh! En helt underbar spårdag har jag haft i skogen med bägge korvarna tillsammans med Joanna och hennes 3 hundar.

Tog och la ett spår var till hundarna och sedan lät vi de ligga i 2 timmar och tog en fika under tiden. En jättefin sjö satt vi och fikade vid där de fanns grillplats och grejer (var inte riktigt grillväder men ändå.)
Teo passade på att bada medan vi andra fikade och han tyckte det var väldigt trevligt att det fanns brygga och allt hehe.

Teo fick gå sitt spår först, han har aldrig viltspårat innan (han kanske inte riktigt har talangen för det..) så la ett kort rakt spår till honom så han fick se vad det hela "går ut på". Klöven var rolig som bara den tyckte han när han hittade den. Är väldigt kul att se hur olika Teo & Yra är när det gäller att spåra, Teo har inte alls samma tålamod när det gäller mer "noggranna" aktiviteter som Yra har. Han & jag kanske inte ska satsa på spår men kul hade han i alla fall och det är huvudsaken! Lägger jag ett åt Yra kan jag lika gärna lägga ett "enklare" åt honom också.

Yra fick gå ett ganska långt spår med mycket mindre blod samt vinklar. Hon gick som en klocka idag och det är så kul att se henne spåra! Hon tycker det är så himla kul och numera vet hon exakt vad det är som gäller när spårlinan åker fram.

Tack för en supertrevlig dag Joanna!







Teo ♥ vatten.


Pixi tyckte yoghurt var goa grejer!


Teo tyckte också att det smakade mums!


Kommentarer
Postat av: Fanny

ååh vi vill också testa spår med er när vi flyttar upp! har inte tagit tag i det trots att jag var så taggad för ett tag sedan.. förväntar mig dock inte så mycket av Melker, men det hade varit kul att testa ;)

2012-06-11 @ 21:24:01
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0