Knottallergi

Haha alltså varför lyckas alltid min storkorv med allt? Efter dagen i spårskogen så drog jag & Joanna vidare med hundarna till klubben för att ha sista banträningen på rallyn ikväll. Kan säga att det gick sådär... Vi hann träna i 5 minuter innan jag märker att Teo börjar se ut som om han lekt med ett getingbo, något getingbo var det icke men 235246346 miljoner knott runt om oss alla.
Tydligen är Teo känsligare än normalt för just knott (boston kan vara känsliga men aldrig märkt något innan.) Yra däremot syntes ingenting på men jag tog bägge hundarna och traskade ner till bilen och begav mig hemåt.

Samma sak har hänt med Teo för 3 år sedan när han stack in huvudet i ett buskage, antagligen reagerade han på någon växt den gången. Så som bilden visar nedan ser herren ut just nu! Tur för honom att han har en matte som är djursjukvårdare och har ett hemmaapotek med bl.a. kortison hemma tillgängligt.

Haha, ja Teo ska då alltid lyckas. Nu har han i alla fall fått kortison så kommer lägga sig under kvällen.



Söööööt...


Kommentarer
Postat av: Fanny

gulle.. Melker skickar knorr-viftningar som plåster på såren!

2012-06-11 @ 21:26:10
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Cajsa

Men lille stackare! Tur att du hade en aning, jag hade antagligen åkt rally till närmaste veterinär så nervös som jag är.. Krya på Teo! :)

2012-06-11 @ 22:14:49
URL: http://stellabus.blogg.se/
Postat av: Jobus

Aj aj aj..... Stackarn...

Det är bra att ha kortison hemma D:

Jag kommer ihåg när min första Chihuahua var valp~ Då kom han i kontakt med en igelkotte som gav honom ett bett så att hela hans mule svällde upp. Han fick s.k. "botoxläppar" sa vi ^^; Men då åkte vi till veterinären där han fick en kortisonspruta.

Ha det!

2012-06-12 @ 11:01:53
URL: http://diddisdagbok.blogg.se/
Postat av: Emmy

Nussen då, inge kul med den typen av allergi. Eller ja ingen allergi är ju rolig, men knott är ju lite svårt att undvika.. Blir han mycket påverkad av det? Alltså inte bara av själva bulorna utan verkar han må dåligt?

En gång så sprang Lyra glatt in i världens hav av brännässlor och hon reagera inte alls men när vi var på väg hem så såg jag hur det började komma stora bucklor över hela kroppen. Jag haja först inte vad det var, men sen kom jag på nässlorna. Hon såg verkligen inte klok ut.



Så.. blir det fullt med mygg & knott spray för er i sommar med andra ord?=)

2012-06-12 @ 20:30:26
URL: http://memyselfandmydog.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Haha klockren bild!

2012-07-13 @ 00:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0