Svar på 1 fråga samt kommentar

 
 Hej!
 
Fick en kommentar om att jag missat massor angående viltspåret, detta är som jag skrivit del 1, kommer alltså komma flera delar.
Ska jag skriva allt som har med viltspår att göra i ett enda inlägg så hade de flesta nog somnat halvvägs ;)
Jag är fullt medveten om att papper och tillstånd från markägare krävs om man lägger med blod men som jag skrev så lägger jag med blodmjöl. Alltså inte blod köpt från svin eller nöt på ica.

Jag kan gärna ta upp massa smådetaljer gällande val av spårlina m.m om folk ber om det, men eftersom det efterfrågades en guide för nybörjare så antar jag att folk inte börjar spåra med en gång under det mörka vinterhalvåret i minusgrader.
 
Sen fick jag en fråga angående om mina hundar alltid har sele när dom är lösa och varför i sådana fall.
Yra har selen på sig eftersom att hon är kopplad på bilderna nedan. Jag brukar annars helt enkelt låta mina ha selen/halsband på sig så att jag snabbt kan koppla loss eller koppla dom i fall de skulle behövas. Så gör de flesta jag känner så har faktiskt inte tänkt på det hehe. Här nere vid sjön där jag har fotat är det väldigt mycket folk som rör sig i och med att det är grillplats där bland annat så det gör jag av hänsyn till andra helt enkelt.
 
Nu ska vi sova här hemma, natti!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: erica

Jag tycker det är en jättebra guide och ser fram emot del två! Jag har också alltid sele/halsband på när min hund är lös, av respekt till andra och för att enkelt kunna koppla henne... Trodde alla gjorde så? Är vi ute i skogen kan jag ha ett sk retreiverkoppel på henne, det träs ju bara över huvudet.

2012-07-03 @ 11:51:05
URL: http://biche.blogg.se
Postat av: Dessi & Teddie :)

Vilken vacker bild! :)

2012-07-04 @ 16:26:28
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0