Böcker om boston

Fick frågan om det inte finns någon bra litteratur när det gäller bostonterriern som ras.
Tyvärr finns det nästan inga bra "moderna" böcker tycker jag men jag vet att några som är engagerade i rasen i vår rasklubb har funderingar på att skriva en.

Det finns 2 som jag tycker är värda att kika i och det är en som heter Bostonterrier och en som heter Bosse Bus - när livet tar en vändning.
Bostonterrier är mer ett häfte där det står om rasen och mycket om anatomin hos bostonterriern, den har även bra bilder. Den finns att köpa genom rasklubben.

Boken Bosse bus är inte en faktabok utan handlar helt enkelt om bostonterriern Bosse och är skriver av Lena Gylfe. Boken är en söt, fin, rolig och lite sorglig bok som jag tycker är värd att läsa om man är intresserad av rasen.


Kommentarer
Postat av: Fanny

jättebra tips, tack!

2012-02-20 @ 15:07:11
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0