Belöningsvideo

Fick en frågan om jag inte kan ta och visa hur jag belönar med annat än godis.
Spelade inte ett videoklipp från promenaden tidigare idag då jag belönar Teo med en leksak.

Om ni undrar varför jag inte låter superglad i rösten så är det för att det inte går med Teo, han går helt enkelt upp för mycket i varv. Blir att man får dämpa det lite.
Som sagt väldigt enkelt sätt att belöna på, ett av de jag använder.
Hoppas det hjälper lite med detta klipp i alla fall!

Om man har en hund som inte älskar att leka med en så får man öva upp det, Teo älskar det och har alltid gjort det.
Har man en hund som man får öva lite med att komma igång så får man försöka vara superglad och superrolig. Gärna klappa om och berömma hunden när den är vågar komma fram eller börja leka så smått för att stärka hundens självkänsla och göra hela upplevelsen positiv!
Att leka ihop ska vara kul och stärker banden inom flocken!


(Om ni undrar vad det är som låter som en överkörd anka i klippet så är det en avundsjuk Yra.)


Kommentarer
Postat av: My

Sv: Cindy fryser en massa om tassarna om det går under -10 men över klarar hon sig helt okej. Men om hon fick välja skulle hon nog bha både stomipåse och kateter denna period om året!!! haha /M

2012-02-11 @ 21:39:55
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/
Postat av: Gabbi & Edwin

Lilla Bus-Theo <3

2012-02-12 @ 01:23:14
URL: http://www.tigerbus.wordpress.com
Postat av: Fanny

bra klipp! jag försöker lära in ett föremålsintresse just nu så i framtiden kan jag förhoppningsvis belöna på liknande sätt.

2012-02-12 @ 16:24:30
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0