Tisdag

Teos lilla öra är inte bättre idag, har tvättat igen och han är fortfarande snäll som vanligt och sitter still. Ser det likadant ut imorgon så blir det att ringa till Västra för att få en tid så att korven kan få medicin.
 
Dagen i övrigt har inte bestått av så mycket hundaktiviteter, blir ju så ibland. Hos läkaren blev det sjukskrivning till och med den 13/8 till att börja med och en remiss till röntgen. Kommer få göra en DT röntgen (en kontraströntgen av hjärnan) någon av er som gjort en sådan och vill berätta vad ni tyckte?
 
För att kompensera att korvarna inte fått så mycket att göra idag så blev det att ställa sig och koka märgben till dom nu i eftermiddag. Nu har dom att göra resten av kvällen!
 
Teo testar mattes nya bil!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag gjorde en DT när jag gick i högstadiet då jag hade migrän som de bara skulle kolla inte var en tumör. Det var inte så farligt. Fick bedövningssalva innan de satte en kanyl i armen där de tryckte in kontrast vätskan och sedan får man ligga still på en brits medan det knäpper och låter runtomkring. Sedan är det klart och man skall dricka massa vatten för att få ut vätskan. No worries =)

2012-08-07 @ 22:35:10
URL: http://tjiivans.blogg.se
Postat av: Hannah

Jag gjorde en DT när jag gick i högstadiet då jag hade migrän som de bara skulle kolla inte var en tumör. Det var inte så farligt. Fick bedövningssalva innan de satte en kanyl i armen där de tryckte in kontrast vätskan och sedan får man ligga still på en brits medan det knäpper och låter runtomkring. Sedan är det klart och man skall dricka massa vatten för att få ut vätskan. No worries =)

2012-08-07 @ 22:35:40
URL: http://tjiivans.blogg.se
Postat av: Hannah

Jag gjorde en DT när jag gick i högstadiet då jag hade migrän som de bara skulle kolla inte var en tumör. Det var inte så farligt. Fick bedövningssalva innan de satte en kanyl i armen där de tryckte in kontrast vätskan och sedan får man ligga still på en brits medan det knäpper och låter runtomkring. Sedan är det klart och man skall dricka massa vatten för att få ut vätskan. No worries =)

2012-08-07 @ 22:36:01
URL: http://tjiivans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0