MRkoppel

Ett projekt vi ska köra under våren är att köpa ett MRkoppel till korvarna. Fick idén av en av mina kompisar på promenaden.
Hon hade nämligen ett till sina 2 och hade kopplat fast tvillingkopplet i det så att dom liksom "drog ihop".
Supersmart ju!

Tror det blir asbra träning på rundorna här hemma då det är så mycket uppförsbackar hit och dit.
Då blir dom trötta och bygger på bra muskulation.
För om man bara går en vanlig långpromenad utan mental träning, hur länge är dom trötta då egentligen?
Ganska svåra att trötta ut fysiskt faktiskt.

Nu låter det som om jag ska göra värsta draghundarna av mina 2 bostons men bli inte oroliga, så hårt ska vi inte köra hehe.
 
För er som inte vet vad ett MRkoppel är så är det ett koppel som är specialdesignat för drag helt enkelt och märket heter MR.
Man kopplar kopplet runt magen på mig så jag har fria händer och sen får dom liksom "dra lite av min tyngd" när vi är ute och promenerar.
Tillverkarna har dragselar, vanliga halsband och massa andra grejer också. Värt att kika på!



Bild lånad här.


Kommentarer
Postat av: Gabbi & Edwin

Såna koppel hade vi på hunddagiset där jag jobbade, tyckte dom var bra. Är dock lite mer sugen på Baggen & deras produkter. Har hört väldigt mycket gott om dom, ett tips annars :D



Kram från oss

2012-02-16 @ 18:53:06
URL: http://www.tigerbus.wordpress.com
Postat av: Elin

Intressant, har aldrig hört talas om MRkopplet förut. :)

2012-02-16 @ 20:31:23
URL: http://minliam.blogg.se/
Postat av: P.S Hundar

MRkoppel har bra grejer, beställde nomeselar därifrån, jätte stadiga och bra! :)

2012-02-17 @ 07:41:34
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0