Tanten & hunden

Igår när jag och hussen skulle gå till spårvagnen för att åka in och se snabba cash 2 så fick jag syn på dom igen, ja den där tanten och hunden jag skrev om i våras här.  Staffblandningen som springer lös och som sprungit fram till mina samt orsakat världens slagsmål. Hunden med den "jättetrevliga" (förstå ironin) matten som inte ens ber om ursäkt till folk vars hund hennes hund precis har halvt slitit i stycken utan bara går där i från.
 
Har inte sett till varken hunden eller tanten sedan slagsmålet inträffade men igår kom den susandes, lös så klart, med matte gåendes 300 meter bakom.  Hon hade koppel på hunden denna gång, det lilla problemet var bara att hon inte höll i det utan hunden susade fram glatt längs cykelvägen med kopplet hängades efter sig och matte gåendes i sakta mak bakom.
 
Okey, då undrar jag vad som hade hänt där om jag var ute med korvarna. Har ju redan stött på honom när jag haft korvarna med mig och vet att han inte "bara vill leka". Eller om grannen kommit och gått med sin cane corso?
 
Det är fan inte kul att behöva gå på helspänn här ute hela tiden för att det bor en jäkla massa miffon runt om som tror att naturreservatet är en rastgård för hundarna.
 
Äh, vet inte vad jag ville få ut av detta inlägg egentligen. Bara att om det händer något så kommer jag antagligen göra mig olycklig på tanten.
 
 
Kompisarna Edwin & Yra.

Kommentarer
Postat av: Jobus

Word
Man känner sig inte säker med stora, okontrollerade hundar som springer lösa, när man själv har sådana små.

2012-08-23 @ 10:28:38
URL: http://diddisdagbok.blogg.se
Postat av: Sara

Förstår inte varför hon har hunden lös efter allt den ställt till med! Det är för mig obegripligt!

2012-08-24 @ 15:12:18
URL: http://saraevangeliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0