Hemmaapotek

En liten uppdatering av hemmaapoteket som uppdrag skickade vi ut husse på förra veckan.

Zilk eye använde vi mycket på jobbet och jag tycker dom är superbra. Alltid bra att ha lite sådana här grejer hemma i fall att.
Är så lätt att hundarna får ett litet grässtrå, hårstrå eller annat som ligger och irriterar och då är det bra att ha sådana här saker hemma. Är mycket som kan hända när man är ute i skogen och springer!

Zilk eye "smörjer" liksom ögat och ser till att det inte blir torrt som det lätt blir om något skaver och irriterar.

Sen köptes det hem steril koksalt också. Superbra att ha hemma och skölja småsår med.

Nu menar jag ju inte att man ska skita i att kontakta veterinär om hunden blir irriterad i ögonen eller liknande och istället behandla hemma.
Men om det inte är något allvarligt utan bara ett litet sår eller ett hårstrå i ögat så är detta super att behandla med.



Kommentarer
Postat av: Anna

Å superbra tips. Min blandis får alltid massa skit i hans utstående ögon ;) Så det ska jag nog med köpa .

2011-11-25 @ 14:03:14
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/
Postat av: Gizmo

Bra tips där.. Har en kompis som har mopsar och dom har ju så utstående ögon att det lätt händer ngn liten ögon olycka när dom springer ute bland buskar och pinnar.



Nu ska jag hjälpa matte lite... För nu är snabeldraken parkerad så då kommer jag fram igen.

AVSKYR det monstret.

2011-11-25 @ 14:09:21
URL: http://gizmopojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0