Viltspår med morfar

Idag tog jag lillkorven och begav mig ut till mormor & morfar för att umgås och lägga lite viltspår i skogen vid dom.
Hade tänkt att Loffe skulle kunna få testa på viltspår han också men han hade tyvärr haft ett möte med jordgetingar på morgonen så det blev vila för hans del.
Morfar och jag tog med endast lilla korven och åkte upp och la spår åt henne på en 500 meter i terräng med mycket ris, snår och olika höjdskillnader. Gick fint idag trots en del blåst och morfar som är jägare och aldrig sett Yra spåra innan var riktigt imponerade över henne, min lilla korv ♥
 
Ska ta och söka runt lite här nere nu och se vart man gör anlagsprovet, hade varit trevligt innan löp och valpar.
 
Blev instagram bilder idag då kameran fick stanna hemma. Stackars svullna Loffe.
 

Trött Yra vilar i morfars bil efter att ha tagit spåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0