Träning på klubben

Ikväll har vi vart i väg och tränat en sväng på klubben. Mamma fick hänga med som filmare hehe. Hade med mig bägge korvarna idag och det gick bra men Teo var lite trött idag märkte jag. Var massor med andra där som tränade både lydnad och skydds så det var bra störningsträning runt om.
 
Med Teo blev det lite blandad träning med bland annat apporten, snabba läggande och ställanden. Än så länge har vi inte tränat på att det blir perfekta positioner när han kommer tillbaka med apporten utan nu är det själva hämtandet han får träna på till att börja med.
Lillkorven och jag körde linförigheten och så tränade vi apporten lite smått.
 
 
 
 
 
 
Och så en video på Yras linförighet också.
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Har en liten fråga till dig. Vad anser du om att gå två kurser samtidigt hos två olika instruktörer? Tycker du att det blir för mkt för hundens huvud eller tycker du det känns okej? Jag står i valet och kvalet hur jag ska göra, tänkte gå en fortsättningskurs i vardagslydnad hos instruktören jag gått hos sedan valpkursen men är egentligen sugen att testa en ny tjej för att se olikheterna/vad/vem jag trivs bäst med. Samtidigt är jag lite fjantig och vill inte byta ut hon vi redan går hos då jag gillar henne/hon känner oss men ibland känns det som vi trampar på samma ställe.. Skulle ju kunna vänta och gå en annan kurs till våren men ibland har man lite dåligt tålamod och vill att allt ska ske på en gång hehe. Var bara sugen att höra någon snnans sätt att se på saken, misstänker att det kan bli lite rörigt. Blev lite luddigt och dåligt formulerat kanske men du förstog nog i alla fall hehe )

2012-09-19 @ 00:07:56
URL: http://Erikaajonsson.blogg.se
Postat av: emelie

alltid kul med film! :)

2012-09-19 @ 22:25:51
URL: http://www.prickig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0