Planer

Tusen tack för era peppande ord om instruktör! Jag har tackat ja och klubben ska se sig om när det är en rallyinstruktörskurs nästa gång. Ska bli jättespännande.
 
Igår var jag, Hannah & pappa ute och spårade igen. Luna fattade denna gång med en gång vad vi ville att hon skulle göra och gick så fint med nosen i backen hela vägen. Blir inga problem med viltspår där inte!
 
Ludde & lillkorven fick svårare spår då de är mer spårvana, Yra fick testa på att spåra i mörker för första gången.
Var ganska svårt igår då hennes matte varit elak och lagt längs med en grusväg och sen ut på en åker en bra bit, blåste rejält med så spåret flyttade sig. Märktes att spåret flyttat sig en del samt att hon var ovan i mörker (vilket är ett måste att öva i då det kommer mörkna så snabbt på höst/vinter) men med lite peppe från matte så fixade hon det galant. Alex & Hannahs Ludde är riktigt duktig att spåra han med (cocker/cavalier) så jag och Hannah ska se om vi två kan åka i väg och göra anlagsprovet samtidigt, hade vart trevligt med sällskap!
 
Nu ska jag få tummen ur och ta och byta om från mjukiskläder och göra mig iordning, idag är det husdjursdag på lantmännen i Kalmar. Tror ni vi kan åka dit utan att köpa något..?
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0