Kristiansand

Nu är vi hemma igen från utställningen, eller kom hem sent igår men då var både jag och lillkorven skittrötta.
Norge är ett knasigt land har vi nu lärt, oss minst sagt hehe.

På utställningen fick vi bedömningen Very good och 2:a bästa juniortik, vilket vi givetvis inte är nöjda med.
Domaren tyckte hon var något lång samt att jag ska sluta ge henne tuggben så att hon får mindre käkmuskler (ehh....?)
Jag tänker dock fortsätta ge henne tuggben, min hund ska ha käkmuskler och kunna klara av att hålla apportbocken i munnen! 

Men så är det ju, alla utställningar går inte bra det är man medveten om.
Very good är på något sätt inte dåligt men jag som tävlingsmänniska blir lite irriterad hehe.

Utöver detta så tycker jag att utställningen var den sämst arrangerade utställning jag någonsin vart på!
Vår ring var 3 ½ timma försenad!! Vi var på platsen vid 09:00 och dom var klara med Yras bedömning 15:00 (!)
Sen hade domaren en domarelev med sig på boston, och ja det måste man ju så klart ha så man får nya domare men dom la ca 15 minuter på varje boston.
Blev sjukt segt för hundarna att stå uppställda framför bordet i 15 minuter...
Så både hon och jag var trötta. Dock gjorde min lillkorv ett strålande jobb med dessa förutsättningar, matte är nöjd med henne.

Resan var dock en av de roligaste jag vart med om! Herregud, det kommer absolut bli fler Norgetrippar och det kommer absolut bli fler resor med Gabbi & Edwin!

Kommer komma en bildbomb med bilder från utställningen senare i eftermiddag, håll utkik!



Jag med min underbara lillkorv.


Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Usch för tråkigheter, men kul att det gick bra ändå :)

2012-05-13 @ 19:17:41
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: Filippa & Ester

Knasiga domare finns lite här och där... att sluta ge Yra tuggben är knasigt sagt! Bra jobbat av er ändå - att stå länge och vänta är jobbigt, speciellt när man är nervös!

2012-05-13 @ 19:34:17
URL: http://sweetester.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Haha var tvungen att skratta lite. Var det det bästa domaren kunde påpeka eller? Att käkmusklerna var för stora? Ibland undrar man ju vad det finns för domare egentligen...

2012-05-15 @ 12:52:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Fanny

vissa domare verkar vara riktiga original.. haha!

2012-05-16 @ 19:04:14
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0