Bostonshowen - resultat

Sådär ja! Nu har jag suttit och bläddrat igenom 800 bilder, därför tog det sin tid hehe.
Stor tack till lillebror min som hjälpte till en hel del att fota när jag var inne och sprang i ringen igår samt ett stort tack till mamma & pappa som kom för att hejja på oss!


På fredagskvällen hade jag och joanna uppvisning med Teo & Pixi i rallylydnad medan Karin hade uppvisning i heelwork to music med sin duktiga Luna.
Vi hade också en uppvisning på lördagsförmiddagen innan utställningen, då var det dock bara rally som visades upp. Verkade vara omtyckt och folk fick se att man kan göra mycket mer än bara utställning med sin boston!

Showen drog igång och dömde gjorde Milos Caban som har kennel Cabanterra i Tyskland.
En väldigt långsam (showen började 10:00 och var klar typ 18:00), petig men duktig domare enligt mitt tycke.
Tyckte han gjorde bra i från sig som hade mycket noslängd och andning i tanke.

Så hur gick det för oss då?
Teo visade sig i från sin bästa sida och gjorde mycket bra i från sig!
Domaren tyckte mycket om honom men Teo är aningen för platt och med en del andning i fokus så blev resultatet Very good. Vi är nöjda ändå med tanke på hur fint min stora korv skötte sig i ringen.

Yra skötte sig även hon väldigt bra och det resulterade i ett excellent och 4:e bästa juniortik av 11 st i sin klass. Är mycket nöjd med min lilla korv som orkade med hela dagen och som stod så fint på bordet hela tiden trots att domaren la cirka 12 minuter på varje hund (brukar ta mellan 4 - 5 minuter.)

Ställde även kennel Chandis i uppfödargruppen och där fick vi HP.

En mycket trevlig helg med mycket trevligt sällskap!




Rally!


Teo på bordet.




Teo & jag i ringen.


Yra på bordet.




Juniorklass


Kommentarer
Postat av: Fanny

härligt att höra om domare som lägger mycket vikt på hälsa!

2012-05-20 @ 19:01:31
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Linn

Vad roligt! Grattis!!

2012-05-20 @ 21:09:48
URL: http://linnleidero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0