Den där Yra

Den där Yra, ja hon är en helt egen historia. Yra är i största grad en dramaqueen och hyssmakerska.
Är det något som inte passar eller görs som det borde (läs pillar med henne hela tiden) så suckas det högljudt, öronen fälls bakåt och en min som påminner om ett övergivet biafra barn infinner sig inom 2 sekunder.

Det där med att fälla bak öronen är nämligen ett av hennes trumfkort. Ingen kan väl skälla på en sådan liten varelse som tydligt visar att hon är sååååå ledsen för det hon gjort, eller? Nä, precis.
Hennes trumfkort funkar nästan alltid och när hon upptäcker det så är öronen rakt upp igen på 2 röda.

Att hon desutom är mer närhetssuktande än en blodigel, charmar alla, älskar kel  och har en kropp som är som gjord av spaghetti gör ju inte saken lättare.

" Åh, hon är så mysig. Yra är min favorit! Hon är så gosig att klappa!" utbrister min lillebror.
Meh, "Teo då?" frågar jag. Till svar får jag att "Ja men hon är mycket mjukare, Teo känns som att klappa en tegelsten." Jaha, schysst då haha.


Ett annat trumfkort hon har är att bara helt enkelt låtsas om som att hon inte kan eller vet bättre.
"Mmm eller hur det är ju en hund" tänker ni. Men jodå, även detta lyckas hon med.
Detta trumf går ju så klart allra bäst att köra på hussen, han tränar ju inte hundarna så då vet han ju inte hur mycket dom kan heller. Och inte heller vilka krav matten ställer på dom, eller? Så tycks i alla fall Yra resonera.

När man ska köra detta trumfkort så tittar man helt enkelt på hussen och ser ut som att man antingen tänker att han är dum i huvudet eller så har Yra bara *poff* förvandlats bak till valpstadiet. Sitt? Eh.. jag kan pussa dig!!

Äter man ur Teos matskål och hussen kommer på en mitt i det så säger man bara "Amen hej husse! Kul och se dig!! Ska du ha en puss eller?!" för att sen dyka ner med huvudet i den förbjudna matskålen igen.

Hittar man henne inte här hemma så kan man bara sätta sig ner, ta det lugnt och vänta på att någon kudde snart ska börja röra sig och rulla fram över golvet som en klump, alternativt gå rakt in i väggen.
Då vet man att man har hittat henne. Bara att öppna och visa vägen ut genom örngottet.

Hennes många smeknamn Yran, myran, pissemyran, invalido, ungen, lilla djuret och fisen säger ju en del.

Ja den där Yran hon är en egen historia, men en himla rolig en!


Myran i full färd med att mörbulta stackars Edwin.


Kommentarer
Postat av: emelie & berit

<3

2012-03-15 @ 18:08:59
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Gabbi & Edwin

Den där Yra... är grymt rolig & söt :)

Edwin hälsar till pussgurkan <3



Det klart vi måste träna snart, jag jobbar fem dagar nu men i nästa vecka har jag lite ledigt. Kanske kan fixa nått då?!

2012-03-15 @ 18:41:54
URL: http://www.tigerbus.wordpress.com
Postat av: My

Kärt barn har många namn!! Hon är verkligen "One off a kind"! /M

2012-03-15 @ 19:00:41
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/
Postat av: Cruellas sida

Skrivet med kärlek!

2012-03-15 @ 19:24:30
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Ankilika

Ååh, jag längtar tills jag kan skaffa en ;D

2012-03-15 @ 20:17:13
URL: http://ankilika.blogg.se/
Postat av: Beatrice Pettersson & Otto

Otto, Uffe, Ulf, Taliban... De är de vanligaste på våran "son". Otto drar inte bak öronen, men har sitt "sitta-på-pungen"-vis. Det faller man som en tegelsten för!

2012-03-15 @ 20:42:29
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Yris <3

2012-03-16 @ 07:43:18
URL: http://liivat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0