Tisdag

Hela dagen har så här långt spenderats utomhus med hundarna, skönt!
Först så tog jag Teo och vandrade iväg till grusplanen och körde ett rallypass.
Övade följsamhet, vänstersvängar, träapporten, sittande framför, läggande under gång samt platsliggning med störning.
Inga jätteavstånd eller långa pass när det gällde platsliggningen men gick fin fint med tanke på all störning runt om och han låg kvar.
Hade störningsmoment både i form att cyklar, barnvagnar, joggare och en dam med en berner sennen som stannade och kikade på när vi tränade.
Ja, och så en jävla envis kråka också förstås som skulle försöka pilla ur korven ur min träningsväska....

Sedan gick jag hem och lämnade Teo hemma och tog med Yra myra till skogen.
Teo ska ju ändå med mig på kurs ikväll så kände att han lika gärna kunde vara hemma.
Yra älskar verkligen skogen och är lycklig när hon får gå runt och lukta som hon vill mitt i skogen där det inte finns en massa gångvägar.
Man riktigt ser hur hela hon ler! Vi övade följsamhet och kontakt som alltid men även mycket läggande med "ligg kvar". Gick prima, hon är så rolig att jobba med den lilla korven!

Kameran fick vara hemma idag men blev lite mobilbilder, det får duga!















Kommentarer
Postat av: erika

vilken härlig dag det låter som du haft! Ser ju hur skönt ut som helst att det är helt bart i skogen också, måste vara underbart att kunna promenera i skogen nu.



SV; Ja, jag delade med min pojkvän då jag inte alls trodde det skulle falla mig i smaken, men där fick jag helt fel, det var ju riktigt gott, måste ätas igen :)

2012-03-27 @ 22:23:28
URL: http://erikaajonsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Hur lär du in ligg kvar?? Kul blogg väldigt intressant

2012-03-27 @ 23:01:06
Postat av: Gabbi & Edwin

Vilken härlig runda.. snart kommer vi och hälsar på er, då har vi med oss lilla Baby Nixon !!! Kraaaam <3

2012-03-28 @ 17:57:11
URL: http://www.tigerbus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0