Viltspår

Åh! Härliga timmar i skogen med viltspår har jag & min lilla korv haft. Jag tycker den här kursen är så himla roligt, så jäkla bra instruktör har vi!
Idag gick Yra sitt livs 3:e viltspår och tog både vinklar och bloduppehåll, även spåret över vägen tog hon galant. Vi la 2 spår på cirka 200 - 300 meter med vinklar samt 2 bloduppehåll och ett kort spår över väg.
Ett av de långa spåren gick vi själva och de andra fick någon av de andra kursdeltagarna gå.

Fick orden av min instruktör att jag har en " noggrann och fantastisk spårhund." Är så stolt över min lilla korv ♥
Min instruktör har blivit lite småkär i bostons då hon tycker Yra är underbar och idag fick hon också träffa Teo som var med husse och hämtade oss efter kursen. Hon skulle kontakta mig om det kanske blir en boston i framtiden, hon har 2 boxrar nu och kände att det räckte med 2 hundar men man vet aldrig i framtiden...
Boxer är ju en ras som är väldigt lika bostons enligt min mening, bara större!

Nu har vi i alla fall äntligen allt material hemma till att lägga egna spår och öva mellan kurstillfällena, tusen tack för det!


Nu ska vi ta en välförtjänt stund i soffan och mysa lite.



Mohahaha, detta får man inte se i modebloggarna. Hehehe!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

urk! Kan hon inte spåra kantareller istället?? Men det är klart dessa har ju mer pinnform :))) Duktig tjej.

2012-06-02 @ 16:01:30
Postat av: Linn

Vad duktiga ni e!! "Min" instruktör tjatar alltid om viltspår och hur bra det är, kanske måste ge med mig.. ;)

2012-06-03 @ 17:12:06
URL: http://linnleidero.blogg.se/
Postat av: Jenny och Zeb

Tack för berömmet, han är en himla trevlig prick att jobba med.



Kul att kursen är lyckad. Jag var sugen på att testa viltspår med Selma när hon blev pensio men vi kom aldrig igång.

2012-06-04 @ 07:27:37
URL: http://www.finvovve.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0