Vad har ni med?

Håller på att packa inför kennellägret här hemma nu. Korvarna kommer ju hem sent med husse imorgon och sedan går tåget som korvarna och jag ska åka vid 06:45 från Göteborgs central på lördag morgon. Med andra ord så är det lika bra att packa idag och packa ner det sista imorgon istället för att stressa ihjäl sig lördag morgon.
Ska bli intressant att åka tåg med korvarna, har åkt tåg med bägge 2 var för sig men inte med båda 2 ihop.
Brukar gå fin fint, dom är så himla enkla att ha med överallt.
 
Kom att tänka på en sak nu när jag håller på att packa, vad brukar ni alltid ha mer er när ni är iväg med hundarna?
Jag menar som nu i helgen har jag ju med massa grejer så som klövar, spårlina, apportbock, rallygrejer och sådant. Vissa saker har man ju dock alltid med sig oavsett vart man ska / vad man ska göra, i alla fall jag.
Tänkte om ni har några sådana saker?
 
Mina är som på bilden nedan,
Bajspåsar, kortisontabletter numera i fall Teo reagerar på knotten igen, papper (oh ja, du tackar gud att du har med dig en toarulle i fall hunden mår illa. I alla fall om man åker så mycket spårvagn som mig..) och en liten handduk ifall hundarna skulle kladda i något eller att det börjar spöregna när man behöver ha dom i knät på spårvagn/buss.
 

Kommentarer
Postat av: C.J.

Vatten och vattenskål är något som jag försöker att aldrig åka hemifrån utan, om vi ska en längre bit då alternativt vara borta hemifrån länge.

2012-06-28 @ 19:58:21
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Jenny och Zeb

Stol att sitta på (fast det kanske blir svårt på tåget)

2012-06-28 @ 20:10:13
URL: http://www.finvovve.se
Postat av: Fanny

jag brukar packa ner detta:

något att kyla hunden med om det är varmt på tåget (brukar vara det här nere i skåne). jag har en kyltrasa som jag förvarar i kylskåpet tills vi ska iväg.

lite vatten i en flaska och något att dricka ur.

en pipett zilkeye.

någonting att tugga på under resan eller på kvällarna.

..och annars det vanliga: bajspåsar, klicker och godis :)

2012-06-28 @ 20:17:32
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Jenny och Zeb

Nu när jag läste igen antar jag att mitt svar låter lite konstigt. Jag har alltså inte alltid en stol med mig, varken till mig eller hunden, haha. Men på läger brukar den alltid följa med :-).

Alltid annars brukar det vara vatten, godis, bajspåse och leksak. Är det varmt får kylduken hänga med också :-)

2012-06-29 @ 07:54:58
URL: http://www.finvovve.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0