Lydnadspass

Idag blåser det som bara den här och öser ner regn emellanåt, hade tänkt att jag skulle ta lydnadspass med korvarna nu innan mitt jobb. Lydnadspass blev det dock men inomhus, hoppas på bättre väder imorgon!
Hussen var schysst och tog lite kort på oss när vi tränade. Tycker det gick riktigt bra idag!
 
Körde lite slalom och spiral med Teo med konerna jag köpte (riktigt bra träningskoner för det priset tycker jag!), inte för att han inte kan det men är ju som sagt bra att öva på alla moment inför tävling tycker jag. Vi tränade även sitt - stå vilket jag tycker går riktigt bra nu i fotposition och så tränade (eller petade rättare sagt) lite mer med raka läggande under gång.
 
Yra och jag tränade bakdelskontroll, vi har börjat med fotgående och börjar faktiskt få till ett riktigt snyggt samt apportbocken har vi börjat klicka in. Var första gången med apporten idag men hon fattade snabbt vad matte ville!
Bra träning med andra ord men imorgon vill vi ju vara ute. Föresten! Klickern jag beställde från Jami är superbra enligt mig. Lätt att klicka och lagom ljud.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: malin

Det går nästan lika bra att träna inomhus. I bland har man inte heller något val. :)

2012-07-17 @ 00:32:25
URL: http://malinstal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0