Hur jag gör med blodmjöl

Fick en fråga om hur man gör med blodmjölet. Hur mycket man använder, hur man blandar och så vidare så tänkte förklara det här.
 
Jag tar en stänkflaska som jag visat i tidigare inlägg och häller i ca 2 - 3  teskedar blodmjöl (färgen ska bli ganska mörk när man blandat) och sedan häller jag i vatten. Stäng sedan korken och skaka flaskan så det blandas ordentligt, då ser du hur färgen blir och om du behöver blanda i mer blodmjöl.
 
När du sedan ska använda de i spåret så brukar jag droppa i vartannat steg ungefär några/någon droppe, hur mycket beror på hur van hunden är att spåra. Använd några droppar i vatannat steg samt bloda lite extra i starten till ovana hundar. Jag har spårat Yra på både blodmjöl och riktigt blod och har inte märkt någon skillnad att de ena eller andra är bättre. Eftersom jag inte märkt någon skillnad så rekomenderar jag blodmjöl eftersom att du än så länge inte behöver något tillstånd för att lägga spår med blodmjöl.
 
Hoppas denna förklaring hjälpte, skriv om det är fler frågor!
 

Kommentarer
Postat av: Tina och Polly

Det låter som ett super bra tips för spår. Har velat testa spåra med Polly med vet inte hur jag ska göra. Jag har kikat lite i böcker och på nätet men har svårt att fatta ändå... Var köper man blodmjöl förresten?

Tack för kommentaren om Kalle :)

2012-07-25 @ 14:49:32
URL: http://cutiepiepolly.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0