Vårens schema

Jag vill ha vår nu! Längtar otroligt mycket efter att diverse kurser ska dra igång, hela hundsäsongen börjar ju liksom på våren. Mycket lättare att träna utomhus också för den delen.

Något annat som drar i gång i vår också är den efterlängtade utställningssäsongen!
Första utställningen till våren för oss blir i Västerås, där kommer jag ställa Yra som förhoppningsvis växt till sig lite samt Yras morbror Chandis X-it "Roscoe" som jag fick nöjet att ställa på Stora Stockholm.
Yra kommer ju vara 13 månader i april då det är dags så jag tror hon har blivit aningen grövre tills dess.

Sen under vår/sommar/höst ska jag försöka åka på så många man kan och hinner, lite beroende på vem som dömmer så klart.
Har även tänkt försöka åka över till Danmark & eventuellt Norge så det ska bli jättekul.
Först och främst är det Yra jag kommer ställa, Teo har ju flera reservcert och så där men i och med att jag aldrig kommer att använda honom i avel så är det inte prio ett att ställa honom.
Vi satsar på andra saker som till exempel rallylydnad!

Ska bli jättekul att ställa Roscoe igen som är en riktigt snygg ung herre (1 dag äldre än Yra) och eventuellt ska jag ställa en snygg herre som heter Chandis Victor, lite beroende på vart vi åker.
Är som jag har sagt innan superkul att få ställa andras hundar, både därför att folk litar på en och tycker att man förhoppningsvis är någorlunda duktig samt att man lär sig själv otroligt mycket!

Chandis Victor bor i Ryssland men är för tillfället hemma hos Catta för att meritera sig lite här i Sverige och våra grannländer. Han har redan många titlar i bagaget trots att han bara är 2 år gammal.
Han är nämligen:

- Rysk Champion
- Kvalificerad till Cruft 2011 där han blev 3:e bästa juniorhane
- Juniorvinnare och bästa junior på Österrikiska Bundesziger 2010
-  Vice juniorchampion av Europa 2010
- Rysk Juniorchampion
- Estnisk juniorchampion
- 12 BIR

Bland annat, så vore jättekul att ställa en sådan "van" utställningstjärna.
Något för mig och Yra att sikta på haha!



Kennel Chandis - bästa uppfödargrupp på stora Stockholm



Jag med min lilla stjärna!



Snygga Chandis Victor!
(Bild lånad av Catharina Franzén)


Kommentarer
Postat av: Anna @ Rocktassar

Åh va fina ni va på utställningen!



Håller med dig, våren är lite nystart på hundsäsongen! Kul med alla träningar och tävligar =)

2012-01-24 @ 22:23:55
URL: http://rocktassar.se
Postat av: Monica

ja det blir lite vinterdvala på något sätt, kul när det blir dags för mera hundaktiviteter igen!



Jag beundrar alla som ställer ut andras hundar jag tycker det är jättesvårt faktiskt:-)

2012-01-24 @ 22:44:42
URL: http://pudal.se
Postat av: Petra

Utställning är kul, men jag blir ju lite nervös :) Elsa har det gått bra för under 2011 och nu planerar vi valpar så vi får se om det hinns med några utställningar innan hon paras.

2012-01-25 @ 09:24:34
URL: http://frallanelsa.bloggsida.se
Postat av: Anna

Jag blir så glad att du tar lille Roscoe! :)

Själv får jag total hjärnsläpp i ringen och skulle förstöra helt för honom. Annars hade jag nog ställt ut honom mer...

2012-01-25 @ 14:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0