Söndag

Söndag idag, långpromenad x 2 fick jag med husse på! Härligt!
Så nu är dagens motion avklarad.
Gick först med Teo, lät han gå lös och springa av sig lite med sin älskade leksak i högsta hugg.

Efter långisen med Teo bytte vi hund hemma och tog Yra i flexikopplet för att låta henne springa av sig.
Körde mycket kontaktträning, ja samma som jag körde med Teo helt enkelt innan jag litade på att ha honom lös.
Hon är en duktig student den där Yramyra så snart så, hehe.

Så blev som sagt lite ensamtid för hundarna idag, svårt att öva kontakten med Yra i flexit annars tycker jag.
Blir liksom inte samma koncentration från hennes sida och hon tar lätt efter det han gör istället för att tänka helt själv.

Tack för responsen på inlägget om egentid och alla svar på hur ni gör!














Kommentarer
Postat av: Beatrice Pettersson & Otto

Ser ut som Ottos leksak det där ;D



Kunde du skicka mössan, halsduken och hans leksak på posten? Så skickar jag över fraktkostanden!



Beatrice Pettersson

Storgatan 52 A

703 63 Örebro

2012-01-15 @ 16:15:08
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Härliga bilder! :) Mys med ensamtid.

2012-01-15 @ 20:43:01
URL: http://liivat.wordpress.com
Postat av: Sanna

Härliga bilder!

Om n hund kan vara hemma själv i över en timme själv, bör jag ändå fortsätta öva upp till tre timmar? Jag har läst att hundar inte känner någon skillnad på 1 och tre timmar. Vad tror du??

2012-01-15 @ 20:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0