April - Juni



I april hände massa roliga saker. Min 22 årsdag firades & Gustens pappa fyllde 50 år.
Det firades så klart med kalas i Kalmar och Teo var kalasfin med gul fluga.
Vädret blev finare och finare så vi passade på att ha picknick och promenera i slottskogen när vi var lediga.
Vi fikade i älskade Haga och vi hämtade hem vår kära lillkorv lagom till Valborgsmässoafton!
Teo & hon kom överens från första stund och det är så kul att se att dom har så stor glädje av varandra.
2 är faktiskt bättre än en, hehe.



Maj var lika fullt av nya saker att göra och vi flyttande bland annat in i vår efterlängtade nya lägenhet!
En himla massa flyttpackning blev det innan det äntligen blev dags den 23:e maj.
Vi hälsade på Johanna i lilla edet och passade på att mysa med de 2 valparna Kurt & Märta innan de flyttade hemifrån.
Loffe "drax" flyttade in hos mormor och morfar, 5 dagar äldre än Yra var han. En riktigt söt plutt.
Teo och jag begav oss även iväg till djursjukhuset för att göra en bäckenröntgen åt bostonterrierklubben, röntgen för att samla information om kejsarsnitt.
Vi var på megaloppis i Majorna där vi fyndade en massa fina möbler till lägenheten & Yra myra började hänga med på långpromenader och träffar. Dock sittandes innanför mattes tröja när det blev för långt att gå.


Juni innebar ännu mera fika i Haga och förberedelser inför midsommar. Blåklint!
Myran hängde med ner till Kalmar för första gången och hon trivdes som fisken i vattnet.
Nere i Kalmar träffade vi även Loffe för första gången, en liten pluttis.
Gusten & jag åkte iväg till Kreta med hans bror, mamma & pappa. När vi kom hem från resan så började jag förbereda lite smått inför en föreläsning om första hjälpen som jag skulle hålla på det kommande kennellägret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0