Utställning & lydnad

Nu sitter jag på jobbet, första natten av 2 i rad. Hann med en hel del plugg innan och även ett utställningspass med Yra och ett lydnadspass med Teo.

Har klickat in "stå" med Yra nu och det funkar super! Nu står hon stilla även när jag flyttar frambenen som annars varit lite obekvämt enligt henne. Ska bli superkul när vår utställningssäsong drar i gång i april.
Då blir det utomhusutställnngar igen så vi då håller vi tummarna för bra väder!

Teo satsar jag på med lydnad i år istället han är ju utställd en hel del och jag har lärt mig massor med honom och han älskar verkligen utställning!
Men jag tror nog att lydnaden kommer vara minst lika rolig som att visa sig i ringen för hans del.

Vi har fått in fotgåendet bra nu, hemma utan massa störning i alla fall. Tänkte att jag ska be Gusten filma någon dag så ni får se framstegen om det är något ni skulle vilja?


Jag med min snygga storkorv i ringen på Svensk vinnare 2011


Kommentarer
Postat av: Gizmo

ALLTID kul att se duktiga hundar..

Jag tränas inte så mkt men sköter mig hygglig för en otränad..



Nosbuffar

Gizmo

2012-02-20 @ 23:56:48
URL: http://gizmopojken.blogg.se/
Postat av: Emelie & Berit

Klart vi vill se! :)

2012-02-20 @ 23:57:33
URL: http://www.prickig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0