Veterinärbesök

Sådär ja! Öroninflammation precis som jag trodde. Duktig korv som vanligt som lät sig undersökas, klämmas på och tittas på utan att bry sig. Så nu är det behandling av lilla örat som gäller så blir han bra snart!
1500 kronor fattigare matte, men det är han så klart värd. Undrar om det är något tema i familjen med öroninflammation? Hehe.
 
Yra var med som sällskap/miljöträning och jag kan säga att det är så skönt att ha 2 korvar som lägger sig och sover hos veterinären. Lillkorven vägde bara 7 kg haha! Grejen är att hon ser verkligen inte så liten ut så både jag, hussen & Linda blev sjukt förvånade över att hon bara vägde 7 kg. Hon lär ju antagligen gå på sig något kilo efter valparna i vinter dock.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

duktiga fisar <3 vi var också hos vet. idag. Melker väger 9.7 om Yra undrar ;)

2012-08-08 @ 20:07:29
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Emma

Kan du inte berätta lite om hur det går att ha en hane och tik tillsammans? Vi har alltid tänkt att vi måste ha en tik som nästa hund men har blivit erbjudna en jättefin hanvalp...känner mig lite kluven. Alize kan vara hemma på sin kennel under tiden hon löper menar uppfödaren och ser det inte som något större problem. Jag kanske bara överanalyserar ;)

2012-08-08 @ 20:28:33
URL: http://ulltussen.blogspot.se
Postat av: Cajsa

Stackars Teo som åkt på öroninflammation:( Så duktiga dom är som somnar, ingen vettskräck där inte och Stella hälsar Yra att 7kg är en perfekt vikt precis samma som hennes egen!

2012-08-09 @ 11:04:02
URL: http://stellabus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0