Halt hund

Hyffsat fint väder idag och jag hade tänkt ta Teo hundarna på en långis.
Men men blir inget med det!
Vaknade upp med en halt stackars Teo idag :(
 Ont i ena frambenet har han, min korv.
Har stoppat i honom rimadyl, tur att man har ett litet apotek hemma när man är dursjukvårdare hehe.

Tror att han  har sträckt sig eller överansträngt sig.
 När han var pytteliten valp så hoppade han nämligen ner från min säng men lyckades snubbla på
 något vänster så att han gled in med ena frambenet i kanten på mina råttors stora bur.

Sedan dess har han emellanåt haft ont om han överansträngt sig för mycket, dock inte ofta.
Kanske 3 gånger på de här 3 åren och det brukar gå över med lite vila och rimadyl.
Hade honon inne på jobbet och röntgade men vi hittade inget.
 Antagligen blev det en liten spricka när han var liten men som läkt och nu inte syns.
Kan dock göra lite ont om man överanstränger fast den inte syns på röntgen.

Så det blir helt enkelt en viladag för hundarna medan jag fixar i ordning lite här hemma
 efter festen, tvättar och lite annat smått :)



Kommentarer
Postat av: maja o zoro

sv; tack :)

2011-10-17 @ 20:15:17
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0