Blåst är ingen hit

Idag blåser det som bara den och regnar. Ovanligt? Nää, inte så värst men tråkigt.
Vill ju släpa ut djuren på en långpromenad men dom hatar och då menar jag hatar blåst.

Dom fäller öronen bakåt och kryper längs marken så att det ser ut
som att jag brukar misshandla stackarna hemma.
Sen vägrar dom gå någonstans, alternativt Teo som tagit det ett steg längre
och kastar sig till varje buske, trappuppgång, träd osv för att ta skydd från blåsten.

Verkligen skitkul att gå med bägge dom 2 på en långis i blåst, tjoho.
Då har jag ändå fått höra "Ja men du får ju vänja dom!"

Ja, jo eller hur!

 Jag vet inte hur många gånger jag har släpat hundarna i blåst,
ignorerat att dom inte tycker om det och så vidare.
3 år senare - om man räknar från första dagen med Teo,
 så är jag på samma ruta så att säga.

Får väl fan köpa öronmuffar till dom snart.

Vad tycker era hundar om blåst och regn?


Kommentarer
Postat av: Fröken Tö

Hejsan Christina!

Var hastigt tvungen att åka upp till Norrland och glömde därför helt av att svara! För vi skulle ju ses och sedan är jag så oartig att jag aldrig hör av mig! Hoppas att du ursäktar och ger mötet en andra chans? För det skulle vara roligt att ses! Och jag ska försöka hålla mig till Göteborgsområdet denna gång:P

Och angående hundar som inte gillar blåst, så förstår jag att du har det tufft i denna stad, då jag tycker det regnar och blåser mest hela tiden!

Hoppas du har en bra dag!

//Lisa.

2011-10-19 @ 14:32:49
URL: http://lizzzies.blogg.se/
Postat av: Dessi & Teddie :)

Sv: Tack så mycket, vilken fin blogg du har förresten :)

2011-10-19 @ 17:07:00
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: Beatrice Pettersson & Otto

Otto tycker att vinden kan ta regnet och trycka upp det där det kom ifrån! Kort sagt

2011-10-19 @ 19:50:18
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: maja o zoro

Zoro hatar regn !!!!! hihi vägrar gå ut ! men när han väl är ute och är med lite kompisar är det helt ok. blåst och regn tillsammans hatar han men om det bara är blåst och han är lös på någon äng blir han busig ;) hihi

2011-10-19 @ 20:39:19
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0