Växjö internationella

Så var vi hemma från Växjös internationella utställning!
Har varit en mycket trevligt dag med mycket prat och trevligt bostonfolk :)

Yra skötte sig galant tycker jag.
Första gången inomhus med en matta som luktar massor och fullt med ljud
runt omkring, ändå så hade hon fokus på mig. Min duktiga lilla tjej!

Gusten var så snäll och tog lite bilder åt mig.
Dock så har mitt kamerahus börjat strejka så bilderna blir hemska.
Måste verkligen införskaffa ett nytt, med tanke på att mitt är 5 år och att jag
 använder kameran i princip varje dag så är det väl inte så lustigt egentligen.

Men några bilder blev det i alla fall, men som sagt inte världens bästa kvalitet.







Kritiken Yra fick lyder i alla fall så här:

" Söt feminin tikvalp, välformat huvud med bra rasdetaljer, fin hals, en tanke lång i länden, normal benstomme, goda vinklar, bra tassar, ännu ganska grund i bröstet, fortfarande valpiga rörelser, päls ok. Fint temperament"

3:e placering blev det för dagen.

Domare för dagen var Boo Lundström, Sverige.
 Väldigt trevlig och bra med hundarna samt noggrann domare tycker jag.
Att hon fortfarande är valpig håller jag med om, men så är hon ju också precis 8 månader :)
 Han önskade oss  ett stort lycka till i framtiden.

Vi är mycket nöjda med vår 3:e placering!

Sen var det dags att ladda om och in med Teo i ringen.


Hunden i mitten är förövrigt Teos halvbror Oelandica´s Quadrille








Teos kritik lyder så här:
"Kraftfull maskulin hane av bra storlek, bra huvud, brett bra bett,
 en tanke stora ögon, välkroppad, fina rörelser, bra päls, god teckning. Fin mentalitet"

Excellent, 3:e placering

Vi är också nöjda, även om jag tyckte han kunde gått lite bättre hehe.
 Men vi fick superfin kritik och den är vi nöjda över!

Nu satsar Yra och jag inför Stockholms hundmässa den 10:e december :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad ni ser tjusiga ut, fina kritiker vovvarna fick! Klart att den lilla inte är färdigutvecklad ännu!

Kul att läsa för en utställningsnörd som mej ;)

Jag ska inte till Växjö, nästa utställning blir My Dog för oss!

2011-11-05 @ 22:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0