Pynt

Lite pynt har vi fått till här hemma, inte så mycket än dock.
Vi äger ju inte en massa pynt än så länge.
Förra julen var vi ju inte ens i Sverige så då kändes det lite onödigt att köpa
en massa pynt till en lägenhet som vi inte ens ville bo kvar i.

Denna lägenheten har vi ju som plan att stanna några år i men vem har
råd att köpa mängder av pynt till alla rum på en och samma gång?

Man får ta lite i taget helt enkelt, funkar det också!






Varken jag eller Gusten är jätteförtjusta i julpynt med tomtar och änglar i massor.
Vi gillar lite mer färgglatt, lite udda, mysigt och i lagom mängd.
Har köpt en del pynt på indiska och det passar perfekt in i resten av lägenheten.




Adventsljusstaken är på plats på köksbordet. Nu väntar vi på att första ljuset ska tändas imorgon!



Denna pippifågel ska egentligen bo i en julgran.
Vi har dock inte tänkt sätta upp någon i år eftersom att vi
inte ska vara hemma över jul utan vara i Kalmar.
Den fick helt enkelt bo i våran "palm" i köket.





Så här ser det ut på våran snygga 60-tals byrå i hallen.


Kommentarer
Postat av: Chayenne - Mamma till Freja

sv: ja verkligen :D

Tack så mke fina du :)

2011-11-26 @ 17:43:35
URL: http://sense.webblogg.se/
Postat av: Ludde

Hej! Kul att du tittade förbi hos mig! Hoppas dina "korvar" inte tog illa upp att Kasper och jag åt korvtallrik hemma hos honom. Jag träffade en Boston när jag gick på valpkursen. Vi hade ganska kul tillsammans, för då var vi nästan jämnstora. Verkar som om Teo är lika matlagningsintresserad som jag... Kramis!

2011-11-26 @ 23:42:34
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Mathilda

Dem där prydnadsfåglarna är riktigt häftiga! Har sett sånna lite här och var blandannat på mio. Där hade dem silvriga papegojor. Är lite sugen på att köpa en :)

2011-11-28 @ 09:56:35
URL: http://mathildashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0