Nummer 2 – Presentera min hund(ar)

Så då är vi framme på nummer 2 på listan. Presentera mina hundar alltså :)

Första godingen ut är så klart Teo!
Teo heter egentligen Oelandica´s Pedrillo & är från Ulla Severins uppfödning som finns i Resmo på Öland.
Han är född på alla helgons natt (ett litet spöke mohaha) den 1 november 2008. Alltså blir han redan 3 år i år. Tiden går snabbt!

Teos lista skulle kunna bli hur lång som helst för underbarare hund finns inte! Han är helt perfekt i mina ögon.
Ja om man bortser från hans egoistiska sida när det gäller ha begär av leksaker kanske..
Han är en väldigt dumsnäll & glad hund. Snäll mot allt och alla och tror att hela världen vill honom väl.
Man kan i princip göra vad man vill med honom och han låter en göra det. Tror att första egna hunden alltid kommer vara speciell och det kommer Teo i alla fall vara för mig. Vi har upplevt jättemycket ihop på bara 3 år och jag har räddat livet på honom 2 ggr. Det gör honom ännu mer speciell kan jag säga :)

Han har varit med mig i princip överallt sen valp (jobb, kompisar, buss, tåg, stan m.m) vilket gjort honom sjukt miljötränad och säker vilket jag tycker är viktigt för att mina hundar ska kunna funka med mig.

Teos 10 i topp

1. Sova
2. Bollar
3. Äta tuggben
4. Klickerträning
5. Leka med schäferkompisarna
6. Fisa på folk
7. Sova
8. Skrämma småfåglar
9. Äta kex
10. Bollar


Min snygging!

Andra godingen är ju lilla nytillskottet Yra eller Chandis Yrhätta som hon heter egentligen.
Till vardags blir det dock Yra, Myran eller Yra myra pissemyra
(fint smeknamn när hon driver en till vansinne som Johanna kom på hehe)

Yra kommer från kennel Chandis som ligger i Degefors och är en fodertik som jag har tillsammans med hennes uppfödare Catharina Franzén.
Yra är 3 månader gammal och född den 1 mars 2011. En liten plutt alltså! Yra älskar käääärlek och gör sig gärna så söt som möjligt för folk för att få ännu mer kärlek om möjligt. Hon är också jäkligt envis med ett humör som heter duga och otroligt lättlärd och orädd. En ny stjärna ;)

En himla go liten tjej som vi ser fram emot många år tillsammans med!

Yras 10 i topp

1. Mat
2. Tugga på saker
3. Sova med matte & husse i sängen
4. Gnaga på Teos ben
5. Mat
6. Sno husses strumpor
7. Pussas
8. Mat
9. Hänga i Teos kinder
10. Sova i ansiktet på matte


Vår snygga dam!


Kommentarer
Postat av: Beatrice Pettersson

Otto är lite besviken att 1, 6 och 7 på Teos lista inte är högre upp! :(



Känns så konstigt att han reagerar då de står typ 80 meter bort, när inte ens de lagt märke till honom! :/ Men det försvinner väl snart hoppas jag!

2011-05-27 @ 19:32:25
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0