Stora Stockholm

Så var vi som sagt hemma från Stora Stockholm!
Vilken underbar helg, jättekul att träffa alla och att få ställa så många hundar!
Blir alltid lika glad när personer låter mig ställa deras hundar, man lär sig så himla mycket på det samtidigt som det är ett förtroende man får. Alla vill ju att sina hundar ska visa sin snyggaste sida i ringen. Eller hur?

Massa bilder togs och tusen tack Linda för att du hjälpte till att fota när jag inte kunde när jag ställde!

Så hur gick det då?

Första hund för mig att ställa var Chandis X-it "Roscoe", är Yras morbror och det var även hans första utställning någonsin. Han var så duktig!
Han visade jag fram till Excellent med CK i juniorklassen. Toppensnygg kille.

Näst ut var min lilla Yra myra.

Kritiken lyder så här - "Kvadratiskt huvud med tillräcklig bredd och nosparti. Utmärkt pigment,
kunde vara mer utfyllt under ögonen. Väl rundad hals, lång hals, tillräcklig benstomme.
Bra stram rygg, tät päls och vackert tigrerad. Bröstbenet kunde vara något längre.
Behöver djupna i kroppen"


Very good, juniorklass. Domare för dagen var Hans Almgren - Sverige.

Bra kritik men behöver växa till sig vilket hon kommer göra. Första gången i juniorklass och endast 9 månader och 9 dagar, då är man inte så stor än hehe.

Efter detta ställde jag även Chandis Skrållan i bästa tik men ingen placering där.
Däremot blev det BIR i uppfödargruppen där jag även hjälpte till att ställa. Blev en sväng in i stora ringen men ingen placering där. Men jättekul med alla resultat och jag var supernöjd med dagen.

Nu har jag ju nästan 300 bilder så kommer lägga upp en del här men får göra det i olika "delar".
Annars lär antagligen hela bloggen hänga sig hehe.

Har ni haft det bra här hemma? Hur gick det för er som ställde?

Uppfödargruppen.
Catta med Chandis Kajsa Kavat, Petra med Chandis Madicken,
Jag med Chandis Skrållan samt Ann-Britt med Chandis Skorpan.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tusen tack för att du ställde Roscoe! Du är mer än välkommen att ställa mitt lilla minimonster igen... :D

2011-12-11 @ 21:12:34
Postat av: Nina

Vad kul att det gick bra!

2011-12-11 @ 21:34:57
URL: http://livetlandet.blogg.se/
Postat av: Beatrice Pettersson & Otto

Hur mycket väger Yramyra? Känns som om Otto är mindre nämligen!

2011-12-11 @ 22:48:06
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Ida Eriksson

Jag måste ju åka iväg och kolla in en hundutställning nu när jag blivit hundägare. Har aldrig varit o tittat men det verkar så härligt och kul!

Roligt att det gick bra för dig. :

2011-12-12 @ 10:59:28
URL: http://mindobermann.blogg.se/
Postat av: Gabbi & Edwin

Kul att det gick bra för er i helgen!

Ska du ställa ut på MyDog?



2011-12-12 @ 16:25:53
URL: http://www.tigerbus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0