Dagens tips

                               Jag i mitten med Teo på Svenska vinnar utställningen i Norrköping.

Dagens tips är till alla er som har funderat på att ställa ut eran hund men skitit i det eftersom att "ni kommer se dumma ut" eller "hunden kommer säkert inte gå fint".

Dumheter säger jag bara!

Tror ni att proffshandlers var så duktiga som dom är med en gång när de började? Tror ni att dom aldrig råkat ut för att deras hund hoppat och skuttat runt eller bajsat i ringen?

Kan säga att när jag kollar tillbaka på bilder från min första utställning och jämför med nu så skrattar jag.
Jag har lärt mig så otroligt mycket på 3 år och det är dels tack vare de där utställningarna "man sett dum ut" på eller när hunden hoppat runt som en idiot i ringen. Man behöver dom utställningarna också.

Går jorden under om du inte ställer upp din hund perfekt? Nej. Du lär dig.
Och vad gör det om nu någon skulle tycka du ser dum ut? Behöver du bry dig? Kommer du bli bästis med alla på en utställning? Nej.

Och om domaren är bitter och uttrycker sig dumt eller om det inte går så bra för din hund för dagen. Skit i det!
Det är EN domare som tycker så, det finns massor av fler domare som antagligen dömmer din ras.

Se det som att lära sig cykla, i början går det åt helvete men om man fortsätter hoppa upp på cyklen igen så cyklar man till slut.

Kommentarer
Postat av: Katarina, Nanna & Leia

Bra inlägg! Tycker det finns mycket kritik i hundvärlden, tyvärr - så positiv stöttning behövs!

2011-12-17 @ 09:04:20
URL: http://hunddagboken.blogspot.com/
Postat av: Malin

Bra inlägg! :) Nu har ju inte ja några snygga kelpiesar ;) Men ställde när dom var småa och vi var inte så fina i ringer, hopp, bit studs :D

2011-12-17 @ 11:45:02
URL: http://liivat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0