En lista

Hittade en lite rolig lista som jag tänkte att jag skulle ta och göra här.
Gör ni den med så kan jag läsa vad ni svarat!
 
 
Hur är du som hundägare?
Bestämd, envis, målinriktad, glad och lite galen.
 
Vad är en hund för dig?
En hund, en familjemedlem och världens bästa kompis!
 
Hur ser en bra dag ut för er?
Antingen är det en dag då vi är lediga och kan gå långa fina promenader i bra väder eller en dag när vi har bra träning på klubben/spårdag
 
Skulle du låta någon annan träna din hund?
Nej, det är något jag och mina hundar har ihop.
 
Vad är dina mål med hundarna?
Med den stora korven är det att fortsätta tävla och få titeln RLD N samt att komma ut och tävla i LK1.
Lilla korven och jag har som mål att få godkänt anlagsprov i viltspåret för att få komma ut och tävla i öppenklassen samt träna på med LK1. Vi har också som mål att ta cert på utställning.
 
Negativt med hund?
Ja.. det skulle väl vara att ibland får man hoppa över att göra vissa saker om man inte har hundvakt samt att man får planera lite mer.
 
Vart sover dina hundar?
I sovrummet med mig! I sängen för det mesta (eller ja, Yra gör alltid det) och om det är för varmt så på mattan nedanför.
 
Hur ofta rastar du?
Det är jätteolika! Är vi ute ena dagen i skogen i flera timmar så blir det ju automatiskt inte lika många gånger som en dag när vi bara är hemma.
 
Får hundarna vara lösa på promenad?
Det beror på vart vi är men om det är en plats där det funkar så absolut!
 
Hur många timmar om dagen är dina hundar ute?
Också jätteolika beroende på hur dagen ser ut samt vad det är för väder. Är det en jätteregning dag (som idag) så vill dom inte vara ute så mycket. Är det fint väder så ka vi vara ute i flera timmar om jag är ledig.
 
Brukar ni besöka rasthagar?
Det har hänt i Göteborg när vi har haft bostonträffar i en rasthage där. Annars så gör jag det aldrig, tycker inte om att släppa mina hundar i rasthagar.
 
Har dina hundar några hundkompisar?
Ja i Göteborg är favoriterna Milhouse (boston) samt Freja (amstaff/staff). Här i Kalmar är det Luna (schäfer), Loffe (tax/drever) samt Jill (schäfer) som gäller!
 
Hur ofta lämnas hundarna ensama?
Just nu jobbar jag ju inte så typ aldrig! Annars ca 2 - 3 timmar per gång 2-3 dagar i veckan.
 
Skäller dom eller blir allmänt oroliga när dom lämnas ensama?
Nej, mina hundar är trygga med att lämnas ensama hemma några timmar.
 
Gillar dina hundar att åka bil?
Teo älskar det! Yra tycker inte själva bilåkandet är superkul men hon älskar bilen och drar gärna till den eftersom att hon lärt sig att åka bil = åka till något roligt ställe.
 
Lämnar du dina hundar utanför affären?
Nej nej nej!  Kommer aldrig ske! Lämnar du din bil med nycklarna i utanför affären?
 
Lämnar du dina hundar i bilen?
Beror på vädret och om jag har bilen så att jag kan se den hela tiden.
 
Går dina hundar på dagis?
Nej.
 
Litar du på dina hundar?
Teo litar jag på till 95% och Yra just nu till 80%. Kommer aldrig lita på dom 100% då det är djur med instinkter.
 
Är dina hundar väluppfostrade?
Alla har väl olika bilder av vad "väluppfostrad" är men ja det tycker jag nog. Sen finns det alltid saker man kan jobba på med alla hundar.
 
Kan du utan problem klippa klorna på dina hundar?
Jajamen! Det har vi övat på sen dom var små.
 
Borsta du tänderna på dina hundar?
Japp men skulle kunna bli bättre på att få rutin på det!
 
Är dina hundar rädda för något?
Nej inget särskilt som jag tänkt på.
 
Hur är dina hundar vid hundmöten?
Inga problem så länge den andra hunden man möter inte är helt urflippad, då kan Teo spänna upp sig lite men han säger/gör inget.
 
Är dina hundar rädda för raketer?
Nej dom bryr sig inte alls.
 
Vill du utöka er flock och i sådana fall varför?
Ja det kommer vi göra. Dels så trivs mina hundar i att ha en flock och dels för att jag kommer föda upp samt håller på så mycket med hundsporter.
 
Går ni hundkurser?
Nej inte just nu, nu har vi viloperiod från kurser. Till våren däremot!
 
Kan du tänka dig ett liv utan hund?
Absolut inte!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jobus

Kul! XD Ska också fylla i senare :D
Ha det!

2012-09-27 @ 16:45:34
URL: http://diddisdagbok.blogg.se
Postat av: emelie

ska fylla i imorgon om jag kommer ihåg! :)

2012-09-27 @ 22:42:49
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Pia

Kul grej, fyllde i :)

2012-09-28 @ 17:52:57
URL: http://pia84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0