Stora & små

Tack fina ni för alla era kommentarer!
 
Fick en fråga angående hur jag ser på säkerheten runt mina hundar när det gäller att umgås med större hundar och så vidare. Jag förutsätter inte att alla hundar som vi "bor ihop med" eller träffar ska kunna "leka" ihop och älskar varandra men dom ska kunna gå på en normal promenad tillsammans, stora som små.
Sen när det gäller att mina är mindre och kan bli trampade på och sådär är ju en sak, och det förstår jag att folk tänker på och det tänker jag med. Mina får gå lösa ihop med stora hundar så som rottisarna här på promenad men då är det under "kontrollerade" former där vi försöker se till att dom inte stimmar för mycket och jagar upp varandra.
Att de stora säger till de små behövs inte oroas för i den graden då det är vi i första hand som sköter tillsägningar (även små mot de stora så klart)  samt att Teo och rottishanen som finns här inte går lösa ihop.
 
Sen så släpper jag aldrig mina ihop med med hundar jag inte litar på, oavsett storlek men så klart blir det större skador om det är en stor hund inblandad. Jag försöker alltså göra det jag kan i vettig väg för att det inte ska hända tråkigheter sen kan det ju alltid ske olyckor ändå, men man kan ju inte skydda dom mot allt tyvärr!
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller med om att man inte ska vara ”rädd” för att släppa små hundar med större hundar. Man ska inte heller vara dum och släppa hundar med hundar man inte litar på.

Gjorde det misstaget en gång med att släppa Noken med en rädd och dominant Alaska malamute tik. Vart ingen stor skada men betyder inte att det är okej.

2012-10-23 @ 10:35:44
URL: http://malinstal.blogg.se
Postat av: Jobus

Då tänker du typ som jag :) mycket lättare att lita på hundar man känner. Man blir väl något mesig när man har små Chihuahuas ^^; känns som om allting kan vara en livsfara för dem~.
Ha det! :D

2012-10-23 @ 11:25:09
URL: http://diddisdagbok.blogg.se
Postat av: C.J.

Kloka ord!

2012-10-24 @ 19:29:33
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0