Löpbyxor

- Vad är det för byxor hon har på sig och hur länge ska hon ha dem? Du sa något om löp men har aldrig hört talas om byxor att använda då. Vad är syftet?

De byxor lillkorven har på sig är så kallade löpbyxor. De finns löpbyxor i alla dess färger, mönster och utformingar.

De Yra har på sig kommer från Pets Creation och sitter perfekt. Kan vara lite klurigt att hitta bra löpbyxor till bostons! De är ju ganska muskliga för sin storlek plus att de har en liten pyttesvans och inte en normal lång som de flesta andra hundar. Dessa byxor sitter dock jättebra! Får tacka min vän Johanna för det bra tipset!

Jag har löpbyxor på Yra för att förhindra att hon helt enkelt blodar ner hela lägenheten. Jag dör inte om jag får blod på mig eller tycker det är skitäckligt men eftersom mina hundar är vana att få ligga i säng och soffa så blir det smidigast så. Plus att man slipper torka golven 3 gånger om dagen.
En del vill inte ha löpbyxor på sina tikar men jag väljer att ha det.
Man sätter helt enkelt ett vanligt trosskydd i som jag byter 1 - 2 ggr om dagen beroende på hur mycket hon blöder.

Yra får ha dom på sig tills hon slutar blöda och löpet nästan upphört. Mycket smidigt enligt min åsikt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0