Vad jobbar jag med?

Sara - Vad jobbar du med när de kan följa med?

Hej & tack för frågan!

Jag är i grunden utbildad djursjukvårdare, jag är alltså över djurvårdare i grad men under djursjuksköterskor. Jag har alltså jobbat på djursjukhus i allt som allt 3 ½ år ungefär så Teo har varit med mig på jobbet sedan han var cirka 10 veckor (hade semester de första 2 veckorna.) Det har gjort honom fantastiskt miljötränad, trygg, van vid de flesta sorters djur och han slappnar av fantastiskt bra även i väldigt högljudd omgivning.

Numera så jobbar jag som personlig assistent kvälls/nattetid och jag har turen att jobba hos 2 olika fantastiska brukare som är så snälla och låta mig ha med hundarna på jobbet.
Trivs verkligen jättebra på dessa två ställen och dom är helt ok med en valp i början på nästa år, förhoppningsvis blir det ju en i alla fall. Dock är det inte alltid korvarna är med på jobb då hussen ibland är hemma på kvällarna så då kan de få vara hemma med honom.

Jag jobbar gladeligen kvällar och nätter då det ger mig massor med tid och gör det möjligt för mig att hålla på med hund i den utsträckning som jag gör!



Liten pluttig Teo med "krullöron" hälsar på min råtta Lucifer.


Kommentarer
Postat av: Beatrice Pettersson & Otto

Vad läste du för att bli det? Har varit sugen ett tag men antar att ens betyg måste vara guldkorn?

2012-06-13 @ 14:33:18
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Beatrice Pettersson & Otto

Har 15.09 i merit poäng, för mig att de ligger bra högt iaf!

2012-06-13 @ 15:08:25
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Beatrice Pettersson & Otto

Sorry, va 15,31 när jag tog bort mina utökade!

2012-06-13 @ 15:10:30
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Filippa och Ester

Kul jobb du har! Vill även jobba med något som har med djur och natur att göra, pluggar just nu på universitetet.

Sv: ja, det är bara denna busksort som Ester reagerar på, kanske är det lukten som hon älskar, men inte vet jag varför...!

2012-06-13 @ 15:28:24
URL: http://sweetester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0