Nu är rann bägaren över...

Nu är jag riktigt jävla arg så detta blir ett jävligt bittert inlägg med många fula ord.

Ni vet Sigge?  Sigge den lilla hårbollen som alltid springer typ 200 meter framför matte och husse? Sigge som har sprungit fram till oss typ 5 - 6 ggr och jag har aldrig fått en ursäkt?

Här är dagens historia,

Jag är ute och tränar och motionsgår med Yra när jag ser en gubbe typ 200 meter framför oss.
Ser att det är Sigges husse och han ser oss. Lite där efter så dyker matte upp också och sedan Sigge som springer i full fart mot mig och Yra.
Jag ryter då i med ett riktigt elakt nej och deras hund flyttar på sig.
Dom kallar fortfarande inte in sin hund eller låtsas inte ens om mig.

Då rinner det över lite för mig och jag kan inte hålla käft längre.

Jag - "Men för i helvete! Detta är 6:e gången er jävla hund springer fram till mina hundar!! Kalla för fan in hunden eller så har du för fan inte hunden lös. Det står klart och tydligt skyltar uppsatta om det!!"

Sigges ägare - Ignorerar och kallar fortfarande inte in hunden, muttlar på danska till varandra.

Jag fortsätter gå och 4 meter senare så har jag deras jävla hund på Yra igen.

Jag - "Men vafan är det ni inte fattar? Ni ska vara jävligt glada över att er hane inte sprungit fram till min när min tik löpt, då blir det jävligt synd om er hund. Om man är rädd om sin hund så kallar man väl för fan in hunden!"

Sigges ägare - "Men din hund är ju intresserad av vår nu ju!"
Jag - "Men hon är ju KOPPLAD för fan! Min hane går lös och han kommer när jag ropar!!"

Dom surar och säger ingenting, jag blir så jävla arg på sådana här idioter rent ut sagt.
När jag sedan gått en liten bit så mötte jag ett annat par som bor nära oss som har en cane corso blandning som är ganska gammal men inte jätteglad i andra hundar och dom brukar få kämpa för att hålla i han ordentligt.
Jag hejade på dom (även om deras hund kanske inte är perfekt uppfostrad så är dom i alla fall medvetna om sitt problem och gör också något åt det!) och talade om för dom att det går en lös hund lite längre fram som inte kallas in.

Jag hinner gå typ 100 meter så hör jag "Sigge...men kom då" och vänder mig om och ser deras hundfan springa fram till cane corso hanen, suck...

What to do? Blir så trött.

Ska köpa en sådan här jävla skylt och hänga på mina hundar,



Kommentarer
Postat av: Olivia

Men vilka idioter!

2012-02-23 @ 14:15:57
URL: http://olledittlilla.blogg.se/
Postat av: Fanny

tycker du är modig som vågar ryta ifrån, jag hade bara gått därifrån kokandes av ilska. en dag kanske deras hund springer fram till en hund som inte beter sig så snällt som dina, och då.. ja då är det försent för ägarna att inse. det är faktiskt längesen det hände oss, men jag brukar köra med "min har kennelhosta/rävskabb" eller något liknande ;) haha

2012-02-23 @ 14:38:54
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Jobus

Åhh vad man känner igen det där... Eftersom mina hundar är väldigt små så blir de alltid väldigt nervösa när stora hundar springer fram som galningar. Min tik är dessutom hundrädd, så hon flyger ju runt i cirklar för att undvika hunden som fortsägger springa efter henne... Vad gör ägarna? Ingenting...

När jag dessutom bara hade en hund, så tränade jag alltid att ha honom lös, och när andra hundar kom så sa jag till honom att gå fot. Och andra hundägare tjatade på mig att bara låta min hund springa lös och hälsa... Där vet man vad de har för mentalitet... Han vart dessutom påflugen tre gånger av lösspringande hundar, när han var kopplad.

Det är bara att fortsätta ryta när folk inte kontrollerar sina hundar ;P Jag är lite för konfliktsrädd för att göra det...

2012-02-23 @ 16:44:25
URL: http://diddisdagbok.blogg.se/
Postat av: Emmy

Fattar inte varför folk håller på sådär.. Koppla hunden om den inte kan lyssna.. ha långlina eller fan be om ursäkt. Jag kan ju förstå om de vill ha den lös så den får röra på sig, men att ha den där attityden är bara fel.. Förstår att du blir förbannad, jag hade också blivit det

2012-02-23 @ 20:42:44
URL: http://memyselfandmydog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0