En presentation kanske passar bra

I och med att det är så många nya som kikar in nu så tänkte jag att det kanske kan vara på sin plats med en presentation.
Så det kör vi på!



Jag som håller i kameran (ja, det gör jag nästan hela tiden) och som skriver heter Christina och bor i Göteborg med min sambo och korvarna.
Utbildad djursjukvårdare är jag som just nu jobbar nattetid som personlig assistent.
Pluggar gör jag också, ämnet "Djurs roll i vård och socialt arbete" och det är skitkul!
Jag har hela mitt liv haft ett brinnande intresse för hund och just nu håller jag på att registrera mitt egna kennelnamn.
Innan jag skaffade mina bostonterriers så har jag hållt på med hund av alla raser. Allt från drever till rottweiler.
Förutom hund så tycker jag så klart om foto, mode & inredning.


Detta är "den stora korven" av mina 2. Han heter i stamtavlan "Oelandica's Pedrillo" men kallas förutom när vi är på utställning för Teo. Han blir hela 4 år i november redan, tiden går fort!
Teo och jag har varit på många utställningar ihop och förutom det så hittar vi på andra saker så som t.ex. rallylydnad och klickerträning.
Teo har energi som aldrig tar slut och älskar att träna, något annat han också älskar är att få sovmorgon och bananer!



Denna dam är den lilla "korven" i familjen. Hon heter Chandis Yrhätta på utställning och här hemma heter hon Yra.
Yra blir 1 år den 1/3 och är så söt så att de flesta smälter när de ser henne.
Hon älskar att hångla ihjäl folk, personspår och klickerträning.
Yra och jag ska förutom att spåra köra en del lydnad och mycket utställning i år.


Och bägge 2 är så klart av den underbara rasen Bostonterrier! En liten presentation om vilka vi är fick jag ihop.
Nu ska vi dra ut på promenad i snön, vad hittar ni på idag?

Kommentarer
Postat av: tina

Hej. Kul att se att det finns någon på denna blogg som skriver om annat än mode och inredning. Jag har precis som du levt med hundar hela mitt liv. Fast rasen heter Shih.tzu, Dom är oxå trubbnosiga och underbara.Min blogg började med att jag skrev im mina hundar men har sedan utveclats efter hand.:D

2012-02-08 @ 15:44:49
URL: http://tinadittodatt.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh men vad trevligt med boston terrier! Jag är helt såld på dom, så den här bloggen kommer jag allt kika in på igen! :)

2012-02-08 @ 17:24:59
URL: http://saraevangeliet.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh vad glad jag blev av att se en bostonterrier på blogg.se:s sida! Älskar dessa små grymtande vovvar. Mina föräldrar har en liten kille på ett och ett halvt år som heter Good Town's Anton men som till vardags kallas Tage. :)

2012-02-08 @ 19:57:56
URL: http://whatshappeningtome.blogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

vilken fin blogg du har. Här har du en till hundtok:D

2012-02-09 @ 15:42:10
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken spännande kurs du verkar läsa! Pluggar till sjuksköterska själv. Har precis köpt boken "Teaching empathy" som handlar om barn/familjer utsatta för våld som får träna hund mha klickerträning som del i deras terapi. Ska bli himla spännande att läsa den :)

2012-02-09 @ 18:50:08
URL: http://www.tokhund.se
Postat av: Linda

Hittade hit via blogg.se´s sida. Hundtokig tjej här med! :) Otroligt härlig blogg att läsa och alla dina bilder, mumma. En sida att komma tillbaka till måste jag säga. ;)

2012-02-09 @ 22:02:34
URL: http://www.bjorkelundsjilla.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0