Envis

Här hemma har vi haft fullt upp så hann inte med bloggen igår.
Det har varit strålande höstväder idag och
 efter en tripp till staden med Linda så blev det promenad med korvarna. :)

Yra har ju som sagt fått ett regntäcke.
Det hade hon gärna varit utan om ni frågar henne.
Det var ju inte precis kallt idag men det ska börjas i tid tänker jag.
Bara att börja öva redan innan att vänja sig till de dagar de regnar!

Lättare sagt en gjort. Yra är envis som en mulåsna och jag lika så.
"Man kan inte gå med ett täcke på sig" menar hon medan att jag menar på att "nu skärper du dig och går".
Tror jag släpade henne efter mig ca 1 km av vår promenad.
Tur att det var i skogen annars kommer jag nog
 få en anmälning om djurplågeri på mig haha.


Efter 1 km åkte täcket av och Yra gick normalt igen, jäkla hund.
Men jag är inte den som ger mig!
Nästa promenad åker det på en stund igen, det lovar jag.

I morgon bär det av ner till Kalmar ett par dagar med korvarna.
 Ska hälsa på familjen :)
Ska bli en riktig hundvecka tänkte jag. Ut i skogen ska vi!
 Ska släpa med mamma och pappas hund med.
Teo och Yras allra bästa vän, schäfern Luna.
Spårlina, fjällrävenväskan, koppel, träningssaker,
belöningspåse och allt annat är nerpackat.

I morgon vid lunchtid bär det av!


Ledsen Yra  med täcke på får tröst av husse. De matchar varandra också, snyggt ;)


Kommentarer
Postat av: Beatrice Pettersson & Otto

Naaw Yramyran. Otto gillar täcket. Han har till och med en huva på sitt regntäcke! Dock är täcket så kort i rocken att rumpen sticker ut!

2011-09-25 @ 22:17:07
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Fanny

förlåt att jag missat din kommentar om regnjackan! antagligen har husse godkänt kommentarerna så jag missade den totalt. yra blev iaf jättesöt i sin nya regnjacka!

2011-09-26 @ 18:22:06
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0