Fröken se mig

Fröken se mig eller attention whore har blivit Yras nya smeknamn.
Har aldrig varit med om en hund som henne, hon är liksom som en bebis.
Hon ska vara i famnen eller knät heeela tiden.
Man ska plocka med,  pilla på och klia henne mest hela tiden av ens vakna timmar.
Då är hon nöjd, riktigt nöjd.
Att pussas och mysa är det absolut bästa Yra vet.
En riktig knähund, hon lever verkligen upp till de slitna uttrycket.

Vad man än gör så ska hon vara med och gärna även vara i centrum då förstås.
Hon kan komma och hoppa upp mot en när man står och gör mat
eller annat precis som om hon säger "lyft upp mig nu!!"
Lyfter man då upp henne och tar några minuter att pilla med henne
så suckar hon av välbehag. Då är hon så nöjd så nöjd.


Hon gör det liksom på ett lagom sätt.
 Har man inte tid så går hon och lägger sig eller hittar på något eget.

Har aldrig varit med om en hund som uppskattar närhet,
 och då menar jag närhet. Inte vara i samma rum närhet utan mer hud mot hud närhet,
 som henne.

Men en sak är säker, det är himla mysigt!


Fröken se mig ska givetvis sitta i knät när husse pratar i telefon. Vara i centrum it is!


Kommentarer
Postat av: Katarina, Nanna & Leia

Det låter som om det min Leia du beskriver! ; )

-Visst är det mysigt med kelgrisar!

2011-10-09 @ 08:56:14
URL: http://hunddagboken.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0