Snart vinter

Så har vi vandrat runt i skogen även idag, är så himla underbart att bo så nära skogen.
Centralt men ändå naturen nära, perfekt.
Så vi är ju i skogen i princip varje dag. Bra både för mig och hundarna.


Vi kommer passa på att gå våra rundor i naturreservatet så länge som det går,
dom snöröjer ju inte på vintern nämligen.
Så vi hoppas att det inte blir 2 meter snö i år hehe.

Däremot så märks det att det nu är snart vinter, och inte bara genom avsaknaden av löv på träden.
Vår runda runt själva sjön som slingrar sig upp för ett litet berg går nu inte längre att gå.
För att ta sig dit behöver man nämligen gå på dessa,


"Träbryggorna" är så jävla hala nu!
Kallt i luften, lite fuktigt och sen löv på det är ingen bra kombination.
Jag testade men insåg snabbt att om jag inte ville besöka akuten så skulle jag nog skita i det.
Bra val.

Tråkigt för hundarna däremot, dom älskar den rundan. Drar alltid ditåt om dom kommer åt.
 Men men, dom får vänta tills nästa säsong, är ju halt även för dom att traska runt där nu.

Nu har vi krypit ner under en filt en stund för att vila en timma eller två innan
är dags att laga mat och göra sig i ordning innan jobbet.
Ingenting som korvarna har något emot i alla fall,

 


Kommentarer
Postat av: Gizmo

Trist när dom fina stråken inte är säkra längre. Min matte skulle inte riskera brutna ben heller. Så jag håller mig också på promenadvänliga ställen

2011-11-14 @ 18:24:52
URL: http://gizmopojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0