Slyngelåldern

Sådär ja, så har även Yra kommit in i slyngelåldern.
Nu är hon ju 8 ½ månad så det var väl inte mer än väntat i och för sig.
Man ska äta allt man hittar ute, leka piraya, stimma upp brosan hela tiden och bara lyssna när man själv vill.
Ibland vill jag kräkas lite på henne när hon håller på men så tänker jag på att det finns värre, mycket värre.

Det räcker bara att tänka tillbaka på mamma och pappas dobber/rottis Ozzy som bodde med oss när jag bodde hemma. När han kom in i trotsåldern och både han och jag var ungefär lika envisa så ville man vissa dagar antingen ge bort honom eller ta och skjuta sig själv.

Men allt detta går ju över, tack och lov.
Bara man envis, motiverar på rätt sätt, har förståelse för allt som händer i kroppen på hunden, är konsekvent och har massor med tålamod.

Och det är väl lite det som är charmen med att ha hund? Att ingen dag ser likadan ut?

Föresten, vad tycker ni om min tröja jag har och sover i? hehe.



Kommentarer
Postat av: Gizmo

Min matte hade turen att slippa min slyngel ålder efter som jag kom till henne när jag var ca 1 1/2 år. Snygg sov-t.shirt. Matte hade nog velat ha ngt liknande med MIG på fniss ;-)

2011-11-17 @ 16:01:21
URL: http://gizmopojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0