Omotiverad korv

Den lilla korven här hemma har kommit in i någon jäkla hormonperiod tror jag.
Mat äter man väl ibland...
Träna och få krav på sig? Skulle inte tro det va? Max 3 minuter på sin höjd i sådana fall, annars boooooring.
Döda leksaker, pussas och göra allt annat som vanligt som inte innehåller krav? Jajamensan!

Är nämligen sjukt dåligt väder här idag (igen!) och att bege sig ut i skogen med hundarna när det ser ut som att det kan börja åska vilken minut som helst känns sådär.

Därför tänkte jag att "Ahaa! perfekt för lite inomhusträning" typ stanna kvar, lite handtecken och öva på att gå i utställningskopplet stod på schemat.

Teo vart med på en början när vi körde "stanna kvar" bara för att jag i mitt huvud tror att om Yramyra ser hur Teo beter sig så fattar hon vad som menas lite snabbare. Givetvis tränar vi en och en också.
Stanna kvar gick fin fint i några minuter och jag plockade undan Teo och körde ensam med Yra fast lite andra grejer. Men nähää!

Belöningen? Den kan du äta själv matte, vare sig det är torrfoder eller falukorv. Vara peppad på träning? nehe du.

Så vi tar det med ro här hemma, vi lär oss saker i vår takt. Ingen brådska. Ingen idé att träna med en omotiverad hund/valp, träningen ska vara kul för både mig och henne.

Så vill hon hellre springa runt och döda sin pipis en period nu så får hon gärna det :)



Lilla korven i rasthagen i Skatås förra veckan. (Linda som tagit bilden)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0