Tips på kläder

Jag fick en fråga som gällde om jag hade tips på bra hundförarkläder samt vad jag tränar i eftersom man både blir lätt blöt, frusen och skitig och särskilt nu framåt hösten.
 
Jag tränar allt som oftast i mina jaktbyxor från Swedteam (ibland har jag jeans.) Dom har massor med bra fickor, är bekväma, slittåliga samt att man inte blir blöt när man sitter ner eller ligger på knä.
Köpte dom på XXL vildmarksavdelning för 499:-. Hur bra som helst enligt min mening!
 
Min hundförarväst från Hurtta är en annan kär vän som jag använder väldigt mycket. Den har också massor med bra fickor, hakar för spårlina eller koppel, är vind och vattentät.
 
Fleecetröjor, med eller utan luva, tycker jag är bekvämt på höst och vår. Brukar ha en sådan eller en vanlig lite tjockare tröja under min hurttaväst. H&M hade väldigt bra fleecetröjor förra hösten!
 
Är det riktigt jävla kallt så funkar ju alltid leggins under byxorna, långkallingar, eller termoleggins bra också.
 
När det gäller skor så burkar jag antingen köra på vanliga kängor, gympaskor eller om det är riktigt regningt och geggigt så kör jag mina gummistövlar från Hunter. Har köpt till fleecestrumpor till dom så det värmer skönt även på hösten. Stövlarna från Hunter är ju lite dyrare men ack vad bra! Jag har haft mina sjukt mycket och dom är lika bra fortfarande, så värda pengarna!
 
Detta är i alla fall vad jag kör!
 
Mina träningsbyxor.
 
Hundförarvästen från Hurtta.

Kommentarer
Postat av: C.J.

Har länge varit inne på att köpa en hundförarväst. Kanske dags att få tummen ur... =)

2012-09-18 @ 17:51:05
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0