Promenad & viltspår

Tog korvarna (fick med mig hussen till och med!) ut till Sisjön för att lägga viltspår och promenera. Blev bara ett ca 300 meters spår (kommer förklara i del 3 på guiden varför jag minskar längden på spåren ibland) men med 2 bloduppehåll och 4 vinklar istället. Blev liggtid på ca 1 ½ timma idag, hussen tycker det är lite segt att vänta så det fick bli så hehe.
 
Under liggtiden så tog vi en härlig promenad med bägge korvarna. Är riktigt fint där ute med vandringsleder, våtmark och naturreservat.
 
Själva spåret sen gick jättebra! De hade övning på skjutbanan som ligger en bit upp så det var bra med lite skotträning under spåret. Matte är nöjd med sin lilla korvs arbete idag ♥
 
Hade med kameran men blev typ bara bilder på Teo, lilla korven visste nämligen vad det var frågan om och hade väldigt svårt att sitta still...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: C.J.

Va kul med viltspår!

Ska vi försöka få till en promenad i veckan?

2012-07-09 @ 20:11:02
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Cajsa

Haha, och Teo verkar inte ha npgra problem att posera! Kul med spårguiden precis vad vi behövde för att våga prova, snart så :)

2012-07-09 @ 20:35:39
URL: http://stellabus.blogg.se
Postat av: Malin

Vilka mysiga bilder :)

Ja underbart, jag behöver lite nya pennor. men måste nog lägga mina pengar på det sista till flytten. Men ska absolut fundera på det :)

2012-07-10 @ 03:26:12
URL: http://malinstal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0