Fortsättningskurs

Lillkorven och jag har ju som mål att göra anlagsprovet i år (om det hinns med tidsmässigt, vilket vi hoppas) och vi övar ju för fullt inför detta! Spårkursen som vi gick för vår instruktör Jessica var hur kul som helst och vi är jätteglada över att det nu blir en fortsättning i höst. Viltspår fortsättning med samma instruktör och samma glada gäng som vi var med senast, kommer bli hur kul som helst!
Den 6/10 är tanken att det ska börja och sedan fortsätta 4 lördagar i rad. Tyvärr så kommer jag missa 1 eller 2 gånger på grund ut av jobb men min instruktör erbjöd sig att hjälpa mig med det jag missat utanför kurstid (hur snällt är inte det?!)
 
I fortsättningsklassen övar man på  längre, svårare spår, återgångar, oblodade vinklar, olika underlag, längre liggtider samt påsläppsruta. Med andra ord väldigt bra inför tävling som vi hoppas kunna komma ut på.
 
Fick frågan om i fall inte jag kunde göra en "viltspårsguide" för nybörjare här i bloggen och visst kan jag det!
Ska försöka börja knåpa på en i morgon och kom gärna med tips och ideér!
 
Yra med en av favvosarna, Edwin the bulldog!

Kommentarer
Postat av: Gabbi, Edwin & Nixon

Vi måste viltspåra ihop sen när du blivit frisk!!
Sötaste bilden på kompisarna :D
KRAM

2012-07-01 @ 23:06:17
URL: http://www.bravepepper.com
Postat av: Emma

Vallningen gick jättebra! :)

Fick tipset av andra som var i fårhagen att prova spår med min, deras älskade det och hade svårt att tänka sig att min inte skulle göra det!

2012-07-02 @ 11:43:43
URL: http://ulltussen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0