Hemma hos oss!

På frågestunden jag hade så fick jag frågan i fall jag inte skulle kunna lägga upp lite bilder på hur jag, husse & korvarna har det här hemma.

Nu så bor vi i en 3a på 79 kvm som är byggd på 60 - 70 talet och inte så värst renoverad sedan dess men den funkar så länge!
Vi hyr lägenheten så vi kan ju inte renovera om den allt för mycket heller, är lite onödigt också.
Men som sagt, tills vi hittar hus eller något annat trevligt så funkar den bra!
Vi flyttade in 23 maj 2011, så fortfarande finns det massor att göra om ni frågar mig.

Först ut är vår hall/korridor. Tar ett rum i taget, annars kommer det bli megalånga inlägg.
 
Jag tycker inredning är skitskoj och skulle kunna lägga mycket pengar på det, meeen då måste man tjäna en hel del mer också...
Tycker i alla fall om att blanda modernt med retro/vintage/secondhand och shabby chic och jag gillar färg.
Vitt är fint att ha som grund i ett rum på tapeterna om man vill eller inslag av vitt med möbler eller liknande, har dock svårt för helt vita rum där verkligen allting är vitt vitt och vitt.


Denna skylt sitter på ytterdörren, välkommen in! Hehe.


Så här ser det alltså ut när man kommer in till oss.
2 korvar som hälsar en välkommen som alltid!
Dörren rakt fram går till toaletten och dörren till höger i bild är vårt förråd.


En gammal krok funkar bra att hänga upp korvarnas koppel och selar på.




När vi flyttade in var det ljusbruna sönderkloade tapeter så vi valde dessa istället.






2 sådana här lampor har vi hängt upp i korridoren över tavelväggen.



Den långa trasmattan i korridoren är en hit enligt Teo!




Kommentarer
Postat av: Fanny

fiint! älskar er tavel-vägg!

2012-02-18 @ 17:38:12
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Emelie & Berit

Som jag misstänkte så gillar jag det! Tavelväggen var riktigt fin! Vill också ha men vi har så dumma väggar tyvärr. Får nog göra ändå snart tror jag. ;)



Misstänker att korvarna brukar se något gladare ut när det kommer besök dock? ;)



Ska bli spännande att se resten! :)

2012-02-18 @ 19:39:28
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Emelie & Berit

Som jag misstänkte så gillar jag det! Tavelväggen var riktigt fin! Vill också ha men vi har så dumma väggar tyvärr. Får nog göra ändå snart tror jag. ;)



Misstänker att korvarna brukar se något gladare ut när det kommer besök dock? ;)



Ska bli spännande att se resten! :)

2012-02-18 @ 19:41:24
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Emelie & Berit

Som jag misstänkte så gillar jag det! Tavelväggen var riktigt fin! Vill också ha men vi har så dumma väggar tyvärr. Får nog göra ändå snart tror jag. ;)



Misstänker att korvarna brukar se något gladare ut när det kommer besök dock? ;)



Ska bli spännande att se resten! :)

2012-02-18 @ 21:27:07
URL: http://www.prickig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0