Utvärdering plaqueoff

Nu har vi använt plaqueoff i ca 2 månader varje morgon på korvarnas frukost. Ingen utav korvarna har haft problem med massa tandsten men Teo hade börjat lukta ganska äckligt i munnen när vi tog och började med plaqueoff.
Vet att det är väldigt omtalat det där om det funkar eller inte men jag tycker faktiskt det gör det, i alla fall när det kommer till andedräkten. Tandstenen kan jag så klart inte uttala mig om eftersom att ingen utav dom har speciellt mycket, jag borstar ju även korvarnas tänder vilket jag tror gör mycket.
 
Men till er som har en hund som luktar skunk i munnen (och man har uteslutit tandsjukdom, irriterat och inflamerat tandkött och massa tandsten) så tycker jag att plaqueoff är värd att testa!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Plaque off tar väl inte bort tandsten utan motverkar och hjälper till att luckra upp lite? Så i kombination med tandborstning tror jag det kan vara super.. :)
De veterinärerna jag pratat med säger dock att det inte hjälper.. Men bevisligen så gör det ju det.. ;)

2012-08-09 @ 12:42:27
URL: http://linnleidero.wordpress.com
Postat av: Fanny

Jag är riktigt nöjd med plaque-off! Melker slutade också lukta skunk när jag började använda det. Lätt värt!

2012-08-09 @ 13:52:43
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag har också hört att det ska vara bra men det känns konstigt att det ska svälja någonting som är för tänderna. Föredrar hederlig tandborstning och tandstens skrapning. Men det kanske är värt att testa med tanke på att nanook fortfarande luktar skit i munnen. Vad kostar en burk? Vilken charmig bild :) haha

Btw, Reducerar du dina bilder i fotoshop?

2012-08-16 @ 00:40:03
URL: http://malinstal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0