Rallytävling Mönsterås BK

Denna tävling hölls på Mönsterås Bk som jag tycker är en väldigt trevlig klubb, har varit där en del när min farmor dömt MH bland annat. Dom har bra stora planer och trevlig stämning och igår var inget undantag!
 
Tävlingen i sig gick dock inte som jag och Teo ville. Vi blev inte godkända denna gång och det var inte på grund av honom utan på grund av mig. Teo plockar väldigt lätt upp om jag är stressad vilket jag varit ett tag av olika anledningar, sen att jag varit sjuk ett bra tag också och kännt mig stressad för att vi inte hunnit träna så mycket som jag velat gjorde ju inte saken bättre. Detta gjorde att min stora korv inte riktigt fattade vad matte egentligen ville utan gjorde vissa moment alla på en gång hehe.
Det var inte långt i från att vi blev godkända men denna gång ville det sig inte riktigt. Men egentligen så är det ju så att man lär sig mest på de tävlingar som kanske inte riktigt går som man ville gentemot om  i fall alla tävlingar flyter på som på räls med en gång. Som farmor sa "då får man liksom vara instruktör åt sig själv och verkligen tänka efter vad det var som jag gjorde fel."
 
Så vi ser det helt enkelt som träning och äh, det var ju bara vår andra tävling! Det tråkiga är bara att det inte är så himla många tävlingar nu mer i år som är på bra avstånd. Vi får kika lite på det...
 
Min kära lillebror var fotograf med sin kamera så nedan kommer några av bilderna han tog igår,
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

känner igen det där med att man blir stressad och att det smittar på hunden.. ni är så duktiga så nästa gång sitter det garanterat :) heja er!!

2012-08-27 @ 13:27:25
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: C.J.

Synd att det inte riktigt gick hela vägen. Men det är precis som du säger, man lär sig alltid något under varje tävling som man deltar i.

2012-08-27 @ 19:20:18
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Linn

Tråkigt med resultatet men som sagt nästa gång sätter ni det!! :)

2012-08-27 @ 20:18:18
URL: http://linnleidero.wordpress.com
Postat av: Malin

visst är det så att man lär dig av sina misstag. i det här fallet lär ni er av det sög gick fel. så länge man kan se det positivt och reflektera över det i efterhand;)

2012-08-30 @ 11:48:01
URL: http://malinstal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0